arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: مردم هیچ خیری از سهام عدالت ندیده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدرضا پورابراهیمی چهارشنبه شب در دیدار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با مسئولان خوی اظهارداشت: هم اکنون۴۵ میلیون نفر در کشور دارای سهام عدالت هستند ولی برخی نه پاسخگو به دولت هستند و نه به مردم، و اینها هیچ ربطی به دشمن ندارد.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم کشور جنگ اقتصادی است که دشمنان به آن توجه ویژه ای دارند، افزود: یکی از دلایل توجه دشمنان به جنگ اقتصادی ضعف برخی زیرساخت ها است که باید مورد توجه قرار گیرد.

پورابراهیمی ادامه داد: کل جریان برجام مانند سکه ای است که یک رو موضوع هسته ای و یک طرف بحث اقتصادی است ولی در هر صورت در عرصه اقتصادی از نزدیک شاهد بدعهدی های آمریکا هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی دشمن از دشمنی خودش دست برندارد باید آثار اقدامات دشمن رابه حداقل رساند، ساختارهای نامناسب اقتصادی کشور باید اصلاح شوند و این امر یک بحث داخلی بوده و ربطی به آمریکا و استکبار ندارد.

پورابراهیمی اضافه کرد: یکی از نتایج تحریم ها اصلاح ساختار استفاده دولت از نفت برای تامین بودجه است و برای اولین بار در تاریخ کشور سهم نفت در تامین بودجه به یک سوم رسید.

وی با بیان اینکه بخش عمده راه حل مشکلات اقتصادی دراصلاحات درونی اقتصاد کشور وجود دارد افزود: در اقصاد کشور باید آثار منفی تحریم ها را به حداقل برسانیم.

پورابراهیمی ادامه داد: سومدیریت و فساد در اقتصاد کشور یکی از عواملی است که باعث سلب اعتماد مردم می شود و اثر تخریبی به مراتب بیشتری از اثر تخریبی دشمنان برای انقلاب اسلامی دارد، ریشه حل مشکلات  اقتصاد درپیشگیری است نه در مقابله، بزرگترین طرح اقتصادی طرح شفاف سازی بود که تصویب شد.

وی با اعلام اینکه جریان استکبار در مواجه با جمهوری اسلامی قرار دارد، گفت: بعد از پیروزی انقلاب مورد هجمه های دشمنان در بخش‌های مختلف بودیم، موضوعات مهمی در طول این دهه ها در کشور وارد شده چه در مورد مسائل امنیتی در حوزه علم و دانش و سایر و استان آذربایجان غربی شهدای زیادی برای تامین امنیت تقدیم کرده است.

پورابراهیمی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس نیز مردم به پای رهبر و کشورشان ایستادند، نتیجه هشت سال مقاومت به این منجر شده که امروز ایران به عنوان قدرت برتر نظامی و علمی در منطقه خود را نشان دهد.

وی یاد آور شد: هرجا دشمن تهاجمی علیه ایران انجام داده و هرچند ما هزینه دادیم اما این هزینه ها منجر به پیشرفت شده است، امروز با افتخار اعلام می کنیم که ایران در منطقه رتبه اول تولید علم را دارد و امروز مسیر خودباوری تقویت می شود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان