arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۳ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

در انتخاب ظروف یکبار مصرف دقت کنید

رشیدی در ادامه با بیان اینکه در ایام محرم شاهد توزیع نذورات مردمی هستیم، گفت: توصیه می‌شود افرادی که در این ایام نذری دارند در انتخاب و خرید ظروف یکبار مصرف برای پخش نذورات خود دقت داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک کارشناس تغذیه از افراد خواست تا در انتخاب ظروف یکبار مصرف برای نذری دادن دقت داشته باشند و ظروفی را بخرند که سلامتی افراد را به مخاطره نیندازد.

علی‌اشرف رشیدی  با بیان اینکه بهترین ظروف برای نذری دادن ظروف مناسب و استاندارد است، گفت: در زیر ظروف یکبار مصرف درجه حرارت مناسب برای استفاده از آن ظرف درج شده، ضمن اینکه فروشندگان ظروف یکبار مصرف نیز در مورد ظروف مختلف و کاربردهای آنها اطلاعات لازم را دارند و توصیه می‌شود افراد هنگام خرید ظروف یکبار مصرف دیدگاه فروشنده‌ها را هم در نظر داشته باشند.

رشیدی با بیان اینکه جنس ظروف یکبار مصرف برای غذاهای سرد و گرم متفاوت است، گفت: نباید از ظروفی که مخصوص غذای سرد است برای توزیع غذای گرم استفاده کرد، چراکه جایگزین کردن ظروف غذای گرم و سرد می‌تواند خطرناک باشد.

این کارشناس تغذیه گفت: احتمال ایجاد ترکیبات شیمیایی در اثر استفاده نادرست از ظروف یکبارمصرف وجود دارد که این ترکیبات می‌توانند سلامت مصرف‌کنندگان را به مخاطره بیندازد.

رشیدی در ادامه با اشاره به وجود ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی در بازار، گفت: استفاده از این نوع از ظروف یکبار مصرف هم سلامت افراد را به مخاطره نمی‌اندازد و هم اینکه برای محیط زیست مضر نیست.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته افراد برای نذری دادن از ظروف داخل منزل استفاده می‌کردند، استفاده از ظروف خانگی را بهتر دانست و از افراد خواست حتی المقدور نذورات خود را در ظروف خانگی توزیع کنند، چراکه این کار نه تنها صرفه اقتصادی دارد، بلکه سلامت انسان‌ها و حتی محیط زیست را نیز به مخاطره نمی‌اندازد.

رشیدی در ادامه با بیان اینکه در ایام محرم شاهد توزیع نذورات مردمی هستیم، گفت: توصیه می‌شود افرادی که در این ایام نذری دارند در انتخاب و خرید ظروف یکبار مصرف برای پخش نذورات خود دقت داشته باشند.

این کارشناس تغذیه با اشاره به بالا بودن نسبی قیمت ظروف یکبار مصرف مرغوب گفت: ممکن است این نوع ظروف قیمت نسبتا بالاتری داشته باشد، اما توصیه می‌شود افرادی که نذری دارند در کنار هزینه‌های نذری خود هزینه‌هایی را برای خرید ظروف یکبار مصرف مرغوب کنار بگذارند.



منبع: ایسنا
نظرات بینندگان