arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵

تقدیر معاون اول رئیس جمهور از عملکرد وزارت اقتصاد در خصوص اقتصاد مقاومتی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ظهر دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و به ارزیابی پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال جاری پرداخته شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت٬ اسحاق جهانگیری با ملی دانستن پروژه های وزارت اقتصاد از عملکرد این وزارتخانه قدردانی کرد و پیشبرد پروژه های مزبور را حائز اهمیت فراوان دانست.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به منظور توسعه صادرات غیرنفتی  از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست با تدوین نقشه راه این مهم را تحقق بخشد.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی همچنین از وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست در کارگروهی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی مربوطه، در راستای تحقق رویکرد برونگرایی اقتصاد مقاومتی، موانع پیش روی توسعه صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده های نفتی را بررسی کنند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه این جلسه با بیان اینکه برخی طرح ها و پروژه های اولویت دار سال 95 با آثار مثبت بیشتری برای مردم و فعالان اقتصادی همراه هستند، گفت: رضایتمندی و رفاه مردم از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است و لازم است برای شناسایی و اجرای این گونه طرح ها نظیر بهبود فضای کسب و کار و استقرار دولت الکترونیک تمرکز ویژه ای معطوف شود تا شاهد رضایتمندی هرچه بیشتر مردم از نتایج طرح ها و برنامه های دولت باشیم.

وی همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی مبنی بر پیگیری برای تکمیل و اجرای طرح جامع مالیاتی کشور، خاطرنشان کرد: موضوع مالیات از اهمیت فراوانی برای دولت برخوردار است و انتظار می رود طرح جامع مالیاتی هرچه سریعتر تکمیل و اجرا شود.

دکتر جهانگیری با تاکید بر اهمیت جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور افزود: یکی از برنامه های اولویت دار وزارت امور اقتصادی و دارایی، جذب 7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی است که باید با جدیت هرچه بیشتر دنبال شود تا شاهد آثار مثبت آن در اجرای طرح ها و پروژه های اقتصادی کشور باشیم.

در این جلسه که با حضور وزیر اقتصاد و برخی از مدیران ارشد وزارت اقتصاد برگزار شد گزارشی از پیشرفت پروژه های اولویت دار وزارت اقتصاد ارائه گردید.
نظرات بینندگان