arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۵

آزمایش "موفقیت‌آمیز" موتور موشک از سوی کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رسانه‌های کره شمالی امروز (سه شنبه) گزارش دادند که این کشور یک موتور موشک جدید را "با موفقیت" آزمایش کرده و رهبری کره شمالی شخصا بر این آزمایش نظارت داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این پرتاب جدید نشان می دهد که کره شمالی به زودی یک پرتاب موشک دور برد خواهد داشت. پیونگ‌یانگ مدعی شده از این موتور برای فرستادن ماهواره به فضا استفاده خواهد کرد.

سازمان ملل و سایر کشورها توسعه در پروژه های پرتاب های موشکی کره شمالی را پوششی برای برنامه های اتمی و فناوری های موشکی این کشور می دانند. کره شمالی به وضوح در حال توسعه قابلیت های موشکی و اتمی خود برای هدف قرار دادن آمریکاست.

کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی در مرکز فضایی "سوهای" در شمال غرب این کشور شاهد آزمایش این موتور جدید بود.

وی دستور داده تا کشور باید آماده پرتاب موشک برای قرار دادن ماهواره در مدار زمین باشد و گفته است: این اقدام در حالی که دشمنان دست به تحریم های شدید و اقدامات خصمانه علیه پیونگ یانگ زده اند، باید صورت گیرد.

"جئون ها-کیو"،‌ سخنگوی رییس ستاد مشترک کره جنوبی گفت: سئول بر این باور است که این آزمایش برای تست یک موتور جدید برای موشک دوربرد است.

مقام های کره جنوبی با این حال نسبت به این مساله تردیدی ندارند که کره شمالی می خواهد در هفتاد و یکمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کمونیست این کشور یک موشک دور برد را پرتاب کند.

اوایل ماه جاری میلادی،‌ کره شمالی پنجمین آزمایش اتمی خود را انجام داد و باعث بروز نگرانی آمریکا و کشورهای همسایه خود شد.

در حال حاضر قریب به دو دهه است که کره شمالی آماج تحریم های سازمان ملل قرار دارد و این درحالیست که از اواخر 2012 نیز دو ماهواره را با کمک راکت‌های دور برد در مدار قرار داده است.

کره شمالی همچنین گفته است که به دلیل تهدیدهای نظامی آمریکا و برای مقابله با آنها به سلاح اتمی نیاز دارد.
نظرات بینندگان