arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۹۶۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۶ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵

طلایی و اشکانی سرمربی تیم‌های کشتی شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پیش از این محمد بنا هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران را بر عهده داشت و نتوانست نتایج مورد انتظار را در المپیک ریو به دست بیاورد.

پس از جلسه اعضای شورای فنی و رسول خادم رییس فدراسیون کشتی علی اشکانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی انتخاب شد.

به گزارش  فدراسیون کشتی، جلسه شورای فنی کشتی فرنگی از ساعت 10 صبح امروز (دوشنبه) با حضور همه اعضا و رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی برای انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی برگزار شد و در پایان این جلسه و با رای گیری از اعضا علی اشکانی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی کشتی فرنگی ایران معرفی شد.
 
پیش از این محمد بنا هدایت تیم ملی کشتی فرنگی ایران را بر عهده داشت و نتوانست نتایج مورد انتظار را در المپیک ریو به دست بیاورد.
 
امروز شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشور در باره‌ی انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی بزرگسالان فرنگی کشور با توجه به اولویت‌های هماهنگی، همکاری و اعتقاد سرمربی منتخب به اجرای فرآیند انتخاب تیم ملی کشتی بزرگسالان فرنگی در انتخاب تیم ملی، داشتن کادر فنی توانمند و با تجربه در المپیک 2020 و المپیک 2024 و  آینده نگری و جوان گرایی در کادر فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشور تصمیم گرفت از میان مربیان جوان و موفق سال‌های اخیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی ایران، مربی شایسته‌ای را بـه عـنوان سـرمـربی تیم ملی کشتی بزرگسالان فرنگی کشور انتخاب و با تمام توان در مسیر کسب تجربه و ارتقاء توانمندی‌های فنی و مدیریتی لازم، از کادر فنی منتخب حمایت کند.


در این بین با توجه به اولویت‌ها  از میان مربیان جوان و واجد شرایط موجود،  علی اشکانی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان ایران تا بازی‌های آسیایی 2018 اندونزی انتخاب شد. او نایب قهرمان جهان در سال 2005، دارنده سه مدال طلا و یک نقره آسیا، عضو تیم‌های ملی ایران در المپیک‌های 2000 سیدنی و 2004 آتن، دانشجوی دوره‌ی دکتری تربیت بدنی (مدیریت ورزشی)، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشور در سه سال گذشته، مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشور در سال 2013، و سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان ایران که در مسابقات 2016 گرجستان به مقام قهرمانی جهان رسید را  در کارنامه دارد.  اشکانی موظف است نسبت به بررسی و معرفی کادر فنی واجد شرایط، به شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی کشور در اسرع وقت اقدام نماید.
 
همچنین شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد کشور در باره ی انتخاب سرمربی تیم ملی کشتی بزرگسالان آزاد کشور با توجه به اولویت های:
 
الف: آشنایی با شرایط فنی و روانی تیم ملی کشتی بزرگسالان آزاد و نفرات برتر هر وزن .
ب: داشتن شرایط و آگاهی فنی و اخلاقی لازم و متناسب با شرایط فرهنگی و فنی موجود در کشتی گیران برتر کشتی آزاد کشور.
ج: آینده نگری در وضعیت کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشور .
 
تصمیم گرفت، بـا استـناد بـه اولـویت های فوق الذکر از میان مربیان واجد شرایط و برتر کشور به لحاظ فنی و اخلاقی ، آقای محمد طلایی  قهرمان جهان در سال 1997 ، دارنده مدال نقره جهان در سال 1994 ، دارنده مدال برنز جهان در سال 2002 ، عضو تیم ملی در المپیک های 1996 و 2000 ، چندین دوره سرمربی تیم های ملی کشتی نوجوانان و جوانان کشور، مربی تیم ملی بزرگسالان کشور در المپیک 2012 و جهانی 2013 ، سرمربی تیم های ملی کشتی آزاد جوانان کشور در سال های 2014 و 2015 که موفق به کسب مقام اول جهان گردید ، به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی بزرگسالان آزاد ایران تا مسابقات جهانی سال 2017 فرانسه انتخاب گردد. آقای محمد طلایی  موظف است نسبت به بررسی و معرفی کادر فنی واجد شرایط، به شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد کشور در اسرع وقت اقدام نماید .
نظرات بینندگان