arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۱ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵

واکنش ایران به شکایت عربستان در شورای امنیت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نمايندگي دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد مندرجات نامه عربستان سعودي خطاب به شوراي امنيت و ادعاي ارسال سلاح به يمن و نقض قطعنامه ٢٢١٦ را بي پايه و غيرمستند توصيف و آنرا رد كرد.

به گزارش انتخاب، در بيانيه نمايندگي كشورمان آمده است : در نامه عربستان سعودي به ادعاهاي بي اساسي اشاره شده كه تاكنون هيچ مرجع بي طرفي نتوانسته اين ادعاها را اثبات كند؛ اين در حاليست كه عربستان سعودي بيش از يك سال و نيم است كه در يك جنگ گسترده ، نابرابر و بي منطق عليه مردم يمن درگير بوده و جنايات غير قابل انكاري عليه غير نظاميان ، كودكان و زنان  بی دفاع مرتكب می  شود و ضمن انهدام زير ساخت هاي اين كشور هيچ ابائي از حمله به بيمارستانها و مدارس نداشته و ندارد. اين كشور  در حالي جمهوري اسلامي ايران را متهم به نقض قطعنامه هاي بين المللي مي كند كه بر پايه گزارش هاي مستند در موارد متعدد قوانين بين  المللي و حقوق غير نظاميان  را نقض كرده است .

بیانیه می افزاید: جاي تعجب است در  زماني كه عربستان در جنگ با يمن دهها ميليارد دلار سلاح براي بكارگيري عليه مردم يمن  خريداري و مورد استفاده قرار می دهد، به شوراي امنيت در باره كاربرد سلاح در يمن شكايت مي كند!

در این بیانیه تأکید شده است: جمهوري اسلامي ايران اعتقادي به راه كار نظامي در يمن نداشته و همواره خواستار پايان منازعه و اختلافات از طريق گفتگو و رجوع به سازوكارهاي قانوني و مسالمت جويانه می باشد.

نظرات بینندگان