arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۲۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۵
گزارش «فارین دسک» از فعالیت های انتخاباتی رئیس جمهور سابق؛

گوش احمدی نژاد بدهکار نیست؛ او نمی خواهد بازنشسته بماند

علی رغم اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری ایران هشت ماه باقی مانده است کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری تحرکاتشان را برای این انتخابات آغاز کرده اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


گوش احمدی نژاد بدهکار نیست؛ او نمی خواهد بازنشسته بماند

سرویس بین الملل «انتخاب»؛ فارین دسک نوشت: علی رغم اینکه تا انتخابات ریاست جمهوری ایران هشت ماه باقی مانده است کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری تحرکاتشان را برای این انتخابات آغاز کرده اند.

به گزارش «انتخاب»، فرمانده ارشد سپاه پاسداران قاسم سلیمانی و رییس جمهور سابق ایران محمود احمدی نژاد از جمله نام های آشنا در بین کاندیداهای احتمالی اند که البته کاندیداتوری سلیمانی رد شد.

شایعات مربوط به کاندیداتوری سلیمانی در بیانیه ای که او چندی پیش در واکنش به احتمالات مطرح شده در همین خصوص نشان داد رد شد. او گفت من سرباز صفر ولایتم و برای مردم شجاع و نظام جمهوری اسلامی بیش از جان خودم ارزش قائلم.

در عین حال احمدی نژاد برای بازگشت به رقابت های انتخاباتی تحت فشار سیاسی قرار دارد چرا که قرار است با فردی که توافق هسته ای برجسته با غرب را هدایت کرده رقابت کند.

احمدی نژاد که بین سالهای 2005 تا 2013 ریاست جمهور ایران را برعهده داشت و برای سیاست های اقتصادی اش به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. او وضعیت رفاهی و اقتصادی ایران را با رتبه پایینی بعد از دو دوره ریاست جمهوری تحویل دولت بعد داد .

از لحاظ بین المللی احمدی نژاد به عنوان یک انزوا طلب شناخته میشود که با سر و صدا از برنامه هسته ای ایران دفاع میکرد. صحبت های جنجال بر انگیز و سیاست های ماجرا جویانه احمدی نژاد منجر به مجادله های پی در پی با غرب و همسایه های ایران شد.

علی رغم اصرارهایی مبنی بر بازنشستگی احمدی نژاد بعد از دور دوم ریاست جمهوری , او همچنان پس از پایان دوره ریاست جمهوری اش از نظر سیاسی فعال ماند و اخیرا با نامه ای که به اوباما نوشت مجددا به سر تیتر خبرها در جهان بازگشت.


نظرات بینندگان