arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۷ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵

ادعای عجیب روزنامه آمریکایی درباره کره شمالی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه آمریکایی نوشت که کره شمالی می‌تواند تا سال ۲۰۲۰ میلادی به قابلیت تولید موشک‌های حامل کلاهک هسته‌ای دست پیدا کند و حتی واشنگتن و نیویورک را هدف بگیرد.

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» در گزارشی، پنجمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی را نشان دهنده مهارت تدریجی این کشور در ساخت سلاح اتمی و پیشرفت در تولید موشک‌های حامل کلاهک هسته‌ای و به‌کارگیری آنها علیه واشنگتن و نیویورک توصیف کرد.

نیویورک تایمز ضمن تهدید آمیز خواندن آزمایش هسته‌ای اخیر کره شمالی، به نقل از کارشناسان نوشت که این کشور مهارت‌های لازم برای ساخت موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تا سال 2020 میلادی را دارد.

تحلیلگران و مقامات نظامی با تأکید بر اینکه کره شمالی به‌سرعت در حال تکمیل ساخت موشک‌هایی کوچک، سریع، سبک و به‌طور شگفت‌آوری پیشرفته است، می‌گویند که پیونگ‌یانگ با وجود شکست تلاش‌های قبلی‌اش، می‌تواند بهار و یا تابستان آتی به‌طور موفقیت آمیزی به آزمایش برخی از این موشک‌ها بپردازد.

«جان شیلینگ» مهندس هوافضا و کارشناس برنامه موشکی کره شمالی روز گذشته (جمعه) در این باره گفت که افزایش شدید سرعت آزمایش‌های موشکی کره شمالی مسئله‌ای نیست که بتوان آن را نادیده گرفت و این موضوع باید به اولویت برتر رئیس جمهور بعدی آمریکا تبدیل شود.

کارشناسان نظامی می‌گویند که پیونگ‌یانگ احتمالاً تا سال 2020 میلادی، این مهارت را دارد تا موشک‌های بالستیک بین‌قاره‌ای با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای تولید کند. این کارشناسان معتقدند که کره شمالی تا سال 2020 مواد هسته‌ای کافی برای ساخت بیش از 100 کلاهک هسته‌ای را ذخیره خواهد کرد.

علاوه بر این،‌ پنتاگون نیز اوایل سال جاری میلادی در قالب گزارشی به کنگره آمریکا درباره تکمیل جدیدترین برنامه موشکی کره شمالی هشدار داد و اعلام کرد که این برنامه موشکی بین‌قاره‌ای قابلیت رسیدن به آمریکا را نیز دارد.

تحلیلگران و مقامات اطلاعاتی آمریکا در طول سال‌های اخیر پیشرفت برنامه موشکی کره شمالی را از طریق تصاویر دقیق ماهواره‌ای و بررسی افزایش تعداد موشک‌های شلیک‌شده این کشور،‌ مورد بررسی قرار داده‌اند. این کارشناسان سرعت و مسافتی که موشک‌های کره شمالی طی کرده‌اند و حتی رنگ دود این موشک‌ها را ردیابی کرده‌اند و اخیراً متوجه شده‌اند که رنگ دود موشک‌های کره شمالی شفاف‌تر شده است که این امر نشان می‌دهد این کشور در استفاده از سوخت‌های پیشرفته موشکی، موفق بوده است.

با این حال، کارشناسان می‌گویند که کره شمالی سال‌ها تا به‌کارگیری یک موشک دوربرد کارآمد فاصله دارد و هنوز به فناوری پیچیده‌ای که برای حفاظت از کلاهک هسته‌ای در برابر گرمای سوزان فضا نیاز است دسترسی پیدا نکرده است. کارشناسان همچنین می‌گویند که پیونگ‌یانگ هنوز قابلیت تولید یک کلاهک مخرب هیدروژنی که می‌تواند شهرهای بزرگی را تخریب کند، ندارد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان