arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۲ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵

نماینده بیرجند در مجلس: این فرهنگ آمریکایی است که می گوید زن حتما باید کار کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه خانواده و آموزش و پرورش دو نهادی هستند که بیشترین تاثیرگذاری را در افراد دارند، خاطر نشان کرد: خانه داری موجب تحکیم بنیان خانواده است که باید در رابطه با آن فرهنگ سازی لازم انجام شود.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام محمدباقرعبادی  با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: دو نهاد هستند که بیشترین تاثیرگذاری را بر افراد دارند؛ ابتدا خانواده است که هیچ جایگزینی ندارد و دیگری آموزش و پرورش است که آن هم در نوع خودش، دستگاه دیگری را مانند او اثرگذار نیست لذا در این دو نهاد باید برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی فوق العاده ای شود.
 
نماینده مردم بیرجند در مجلس درباره تقویت فضای کسب و کار برای مردان به منظور اجرای سیاست های کلی خانواده گفت: متاسفانه اکنون فضای کسب و کار خوب نیست و اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی اجرایی شود باید درون خود را درست کنیم، بروکراسی‌های اداری را کاهش دهیم، بر بخش خصوصی بها دهیم.
 
مسئول کمیته فرهنگ و تربیت اسلامی کمیسیون آموزش افزود: چون چنین فضایی فراهم نیست نتیجه این شده که بسیاری از زنان در کنار مردان مشغول به کار هستند که تا اندازه‌ای به بنیان خانواده آسیب‌هایی را وارد کرده است.
 
نماینده مردم بیرجند در مجلس همچنین درباره اینکه تعیین نقش همسری و مادری و اهمیت خانه داری زنان در برابر فرهنگ غربی رایج که زن را در محیط کار پابه‌پای مرد معرفی می کند و این مساله تا چه اندازه ضرورت دارد، گفت: خانه داری تکلیف و رسالتی بسیار بزرگ است؛ در واقع این فرهنگ آمریکایی است که می گوید زن حتما باید کار کند در حالی که اسلام مرد را موظف به پرداخت نفقه به زن کرده است و زن موظف نیست کار کند البته اگر کسی بخواهد سر کارهم برود، مانعی برای او وجود ندارد.
 
عبادی اظهار کرد: باید فرهنگ سازی شود نسبت به اینکه خانه‌داری ارزش بالایی دارد و موجب تحکیم بنیان خانواده است و دستگاه‌های متولی باید نسبت به این امر اقدام کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان