arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۹ - ۲۷ تير ۱۳۹۵
سلحشوری:

اشکالات وزارت تعاون در حد استیضاح وزیر نیست/ نمایندگان مشکلات را از مسیر تذکر و سوال پیگیری کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اشکالات وزارت تعاون در حد استیضاح وزیر نیست/ نمایندگان مشکلات را از مسیر تذکر و سوال پیگیری کنند

پروانه سلحشوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، درباره موضوعات مطرح شده پیرامون استیضاح وزیر تعاو، کار و رفاه اجتماعی در هفته گذشته، گفت: واقعیت آن است که موضوع استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی فراکسیون امید مطرح نشده بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهرو  پردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ صحبت و رایزنی درخصوص استیضاح وزیر تعاون با اعضای فراکسیون امید صورت نگرفته بود، افزود: حتی دلایل پیگیری این موضوع از سوی برخی نمایندگان نیز برای دیگر اعضاء فراکسیون مشخص نبود.

وی با تاکید براینکه تغییروتحولات در میان وزرا را باید بر عهده دولت گذاشت، تصریح کرد: البته طرح استیضاح هیچ منافاتی با وظیفه نظارتی نمایندگان ندارد اما پیش از طرح مواردی چون استیضاح می توان مشکلات مربوط به یک وزارتخانه را با طرح سوال وتذکر پیگیری کرد؛ بنابراین پس از این موارد می توان استیضاح را مطرح کرد.

این نماینده مردم درمجلس دهم با بیان اینکه اشکالاتی به عملکرد ربیعی در مدیریت وزارت تعاون وجود دارد، افزود: اما باید به این نکته اشاره کرد که وزیر تعاون وارث یک وزارتخانه ای است که به لحاظ کارکردی ضعیف بود، بنابراین برای ساماندهی شرایط این وزارتخانه فرصت زیادی لازم است.

وی با بیان اینکه انتظارات از وزیر تعاون شاید تا حد قابل قبولی برآورده نشده است، گفت: اما اشکالات درآن حدی نیست که در گام اول و به عنوان نخستین فرد از کابینه دولت استیضاح شود، بنابراین نمایندگان باید موارد را با سوال پیگیری کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح استیضاح در شرایط فعلی نابه هنگام بود.

نظرات بینندگان