arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۵

لاریجانی: بانوان مجلس تعاملات داخلی و خارجی خود را افزایش دهند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زهرا سعیدی پس از دیدار امروز اعضای فراکسیون زنان با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: در این دیدار آقای لاریجانی با تاکید بر اهمیت پیگیری موضوعات مرتبط با زنان، ارتباطات و تعاملات داخلی و خارجی فراکسیون زنان مجلس را مسئله مهمی برشمرد و خواهان افزایش ارتباط بانوان مجلس با پارلمان‌های سایر کشورها، افزایش ارتباط آنها با دستگاه‌ها و مسئولان مجامع داخلی شد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس مجلس نگاه ویژه‌ای به مسائل زنان دارد، افزود: مشکلات زنان سرپرست خانواده و روستایی در این جلسه مطرح شد که آقای لاریجانی ضمن تاکید بر تقویت بنیه اقتصادی بانوان، ارتباط و نظارت بر دستگاه‌ها را بیش از قانونگذاری به منظور رفع فرسودگی و کاستی‌های اجرایی در حوزه زنان توصیه کرد.

سعیدی همچنین توضیح داد: در این جلسه بانوان مجلس در راستای حمایت از زنان به ویژه کاهش آسیب‌هایی که گریبان زنان سرپرست خانواده را گرفته است از آماده‌سازی طرحی به منظور پرکردن خلأهای قانونی مربوط به زنان سرپرست خانواده خبر دادند.

وی افزود: همچنین از جانب بانوان مجلس مطرح شد که حمایت تمام نهادها برای رفع بی‌عدالتی‌ها و بهتر شدن شرایط اجتماعی زنان ضروری است تا فرهنگ حمایت از بانوان در جامعه و دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود به همین دلیل قوای مجریه و قضاییه نیز باید همکاری ویژه با فراکسیون زنان مجلس داشته باشند.

سعیدی همچنین توضیح داد: بر این اساس با توجه به افزایش حضور زنان در مجلس دهم، فراکسیون زنان مسائل و مشکلات بانوان را متمرکزتر و دقیق‌تر دنبال خواهد کرد تا در  پایان 4 سال نمایندگی تسهیل در امور زنان به طور شفاف مشاهده شود.

سخنگوی فراکسیون زنان مجلس گفت: استفاده مفید از زنان در مجامع بین‌المللی، توجه به شرایط محیطی مشاغل زنان و رعایت نشدن حقوق اولیه از دیگر موضوعاتی بود که فراکسیون زنان بر پیگیری آن تاکید دارد.
نظرات بینندگان