arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۶۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۸ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۵

آزادسازی دو روستا در استان صلاح الدین عراق از دست تروریست های داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نیروهای عراقی توانستند روز شنبه روستاهای «المسحک» و «کریم الخلف» را در شهرستان بیجی استان صلاح الدین از اشغال تروریست های داعش آزاد کنند.

 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «یحیی الزبیدی» سخنگوی فرمانده عملیات مشترک نیروهای عراقی گفت که این نیروها روستای کریم الخلف در جنوب غرب پالایشگاه بیجی را به کنترل خود درآوردند و پرچم عراق را بر بالای آن برافراشتند.

وی افزود: عملیات نظامی در نزدیکی بیجی و شهرستان الشرقاط نقطه شروع آزادسازی نینوا و مرکز آن موصل از اشغال گروه تروریستی داعش خواهد بود.

الزبیدی ادامه داد: نیروهای عراقی به سمت شمال صلاح الدین در حال پیشروی هستند و به منظور آزادسازی روستاهای جنوبی موصل، عملیات هجومی به پایگاه های داعش انجام می دهند و توانسته اند تلفات سنگینی را به تروریست ها وارد کنند.

وی گفت: نیروهای عشایر مناطق الشرقاط و القیاره در عملیات نظامی که از امروز شروع شده است، شرکت می کنند.

در عملیات جدید شمال صلاح الدین و جنوب موصل که روز شنبه شروع شده است، لشکر 19 زرهی ارتش به علاوه نیروهای فرماندهی های عملیات صلاح الدین و نینوا، نیروهای عشایری، نیروی هوایی عراق، پشتیبانی هوایی ارتش عراق به همراه پوشش هوایی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در این عملیات مشارکت دارند.

این عملیات با هدف آزادسازی شهرستان «الشرقاط» شمالی ترین منطقه در استان صلاح الدین و همچنین آزادی پایگاه هوایی مهم «القیاره» در جنوب موصل آغاز شده است.

تبلیغات جنگ فرماندهی عراق وعده داده که رمضان امسال خبرهای مسرت بخش بیشتری از پیروزی های عراق بر تروریست های داعش به دنبال داشته باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان