arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۵

هشدار آمریکا نسبت به ادامه تهدیدها علیه مسلمانان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مقام‌های آمریکایی هشدار دادند که تهدیدها علیه مسلمان تحمل نمی‌شود و احتمالا مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد. در پی حمله مرگبار در ایالت فلوریدا که از سوی یک مهاجم مسلمان انجام شد، اتهام‌زنی به مسلمانان اوج گرفته است.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های آمریکایی از مردم خواسته‌اند تا در تحقیقات درباره کشتار بامداد یکشنبه در کلوب شبانه همجنس‌گرایان در شهر اورلاندو کمک کنند.

این حمله با 49 کشته و 53 زخمی بدترین تیراندازی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود. عامل این حمله مردی 29 ساله به نام عمر متین بود که در جریان تیراندازی به دست پلیس کشته شد.   
 
یکی از مقام‌های ارشد اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) به خبرنگاران گفت: پیگیری نقض حقوق مدنی اولویت اف.بی.آی است. ما تمام موارد شکایت را که محوریت نژادی، مذهبی و جنسی داشته باشد با جدیت پیگیری می‌کنیم.
 
لی بنتلی، از وکلای آمریکایی هم گفت: تهدید کردن نه تنها اشتباه است بلکه در بیشتر موارد غیر قانونی است. باید این کار را متوقف کنید. هرگونه تهدیدی از قدرت ماموران اجرایی می‌کاهد.
 
باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا قرار است امروز (پنج‌شنبه) برای همدردی با خانواده قربانیان اورلاندو به این شهر سفر کند. اوباما پیشتر درباره عمر متین گفته بود: «به نظر می‌رسد او جوانی خشمگین، مضطرب و بی‌‌ثبات بوده است که تندرو شد.» جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید گفت: اوباما می‌خواهد به خانواده قربانیان تسلیت بگوید. این یک سفر احساسی خواهد بود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان