arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۴ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

شهردار تهران: تونل نيايش - صدر 22 بهمن سال 91 افتتاح مي شود/مشکل ترافيک تهران با اتوبان سازي حل نمي شود

شهردار تهران گفت: عملیات اجرایی تونل نیایش صدر امروز به طور رسمی آغاز شد و 22 بهمن سال 91 افتتاح خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شهردار تهران گفت: عملیات اجرایی تونل نیایش صدر امروز به طور رسمی آغاز شد و 22 بهمن سال 91 افتتاح خواهد شد.

به گزارش انتخاب، محمدباقر قالیباف در نشست خبری به مناسبت آغاز رسمی عملیات اجرایی این تونل افزود : امروز عملیات اجرایی تونل صدر نیایش و پل صدر که دو طرح تبدیل به یک طرح شده و در مجموع 20 کیلومتر است به صورت رسمی آغاز می شود و امیدواریم بتوانیم با مدیریت دقیق و درست، این طرح را در وقت مقرر به پایان ببریم.

وی اضافه کرد: تجهیز کارگاه این طرح انجام شده و یکی از مهمترین طرح های ما نسبت به طرح های دیگر است که 10 کیلومتر آن مربوط به تونل نیایش ـ صدر است که دستیابی به بزرگراه کردستان را میسر می کند و 10 کیلومتر آن نیز پل طبقاتی صدر برای افزایش ظرفیت بزرگراه صدر است که تا بزرگراه امام علی ادامه دارد.
 
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش، گفت : مشکل ترافیک تهران فقط با اتوبان سازی و تونل سازی حل نخواهد شد .

به گزارش خبرنگار ما ، محمد باقر قالیباف در ادامه نشست خبری آغاز رسمی عملیات اجرایی تونل نیایش درباره حل معضل ترافیک تهران با احداث بزرگراه افزود : شهری که در سال 500 هزار دستگاه خودرو وارد آن می شود چقدر باید اتوبان و تونل در آن وجود داشته باشد تا جوابگوی ترافیک شود و هیچ جای دنیا با این منطق اتوبان سازی نمی کنند. وی افزود: 10 سال پیش کارشناسانی که ترافیک تهران را رصد می‌کردند، معتقد بودند که این کلانشهر در چهار، پنج سال پس از آن به پارکینگ تبدیل می‌شود، این در حالیست که چنین اتفاقی نیفتاده است و با همه نواقص موجود، معضل ترافیک به دشواری آنچه پیش‌بینی می‌شد، نیست.

شهردار تهران گفت: چند عامل برای کاهش ترافیک مطرح است که یکی از این عوامل کاهش تقاضای سفر است. وی افزود: اگر بزرگراه یادگار امام (ره) و امام علی(ع) را به مناطق جنوب تهران برسانیم و از آن طرف اتوبان آزادگان را تکمیل کنیم که بخش های عمده ای از آن امسال به بهره برداری می رسد ، ظرفیت اتوبان شهر تهران تکمیل می شود و جایی برای احداث اتوبان در داخل شهر وجود ندارد ، مگر اینکه دولت کمربندی ‌های دیگری را در اطراف تهران پیش‌بینی کند .

شهردار تهران گفت : بر اساس طرح جامع شهر تهران تا پایان سال 91 باید رینگ بزرگراهی محدوده تهران به اتمام برسد. وی افزود : از طرفی پیش از این ما می گفتیم هر خانه یک خودرو و یک پارکینگ اما اکنون در بخش‌هایی از تهران ضریب خودرو به ازای هر خانواده تقریبا به 2 خودرو رسیده است .

قالیباف درباره قرار گرفتن اعضای شورای شهر در کنار مجریان پروژه تونل نیایش به عنوان مشاور نیز گفت : اعضای شورای شهر نمی‌توانند به عنوان مشاور پروژه در کنار شهرداری باشند ، چرا که آنها در یک کار مسئول هستند. وی افزود : اما در جلسه ‌ای که حدود یک ماه پیش با رییس کمیسیون عمران شورای شهر داشتم از او درخواست کردم که در جلسات بنده با مجریان پروژه تونل نیایش حضور داشته باشد تا در جزئیات کار قرار گیرد که وی نیز این درخواست را پذیرفت.

قالیباف اضافه کرد: اعضای شورای شهر در بازدید از این پروژه از پیش‌بینی ‌های صورت گرفته در اجرایی کردن پروژه تونل نیایش راضی بودند و حتی برخی از مسائل بیش از توقع آنها بوده است.

شهردار تهران درباره تکمیل اتوبان کردستان به سمت شمال و جنوب نیز گفت: ادامه بزرگراه کردستان به سمت شمال در برنامه های ما قرار دارد ، الگوی اولیه ما نیز این است که این کار به صورت تونل باشد.

وی افزود : این کار یا از طریق ورزشگاه انقلاب ، یا نمایشگاه و یا سازمان صدا و سیما انجام خواهد شد که البته این سه نقطه بهترین نقطه فضای مناسب شهری ما هستند .

قالیباف اضافه کرد : ادامه این اتوبان به سمت شمال میسر است و هر چه به سمت جنوب برویم بزرگراه ها تبدیل به شریان می شود چرا که ادامه این بزرگراه ها شهر را دو تکه می کند همانند بزرگراه شهید نواب و یا شهیدصیاد شیرازی که شهر را به دو تکه تبدیل کرده است. شهردار تهران درادامه این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره تاثیر اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در هزینه‌ های شهرداری گفت : قطعا افزایش قیمت حامل‌ های انرژی بر هزینه‌ های همه شهرداری‌ها تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: در قانون هدفمند کردن یارانه ها برای شهرداری ها نیز از منابع حاصل از اجرای این قانون ، یارانه پیش بینی شده است تا برخی از هزینه های آن را جبران کند .

شهردار تهران گفت: تاکنون کمک‌هایی به صورت مقطعی از محل درآمدهای اجرای این قانون به شهرداری صورت گرفته اما هنوز سیاست های اجرایی و روال پرداخت یارانه شهرداری‌ها به درستی اجرا نشده است.

وی افزود: درست است که ما نهادی خدماتی هستیم اما خدمات را تولید نمی کنیم بلکه مدیریت می کنیم و بخشی از آن را خودمان می خریم که با افزایش قیمت انرژی برخی از این خدمات نیز افزایش پیدا می کند .

شهردار تهران اضافه کرد : برخی از این افزایش هزینه ها را دولت ، بخشی را خودمان و بخشی را خود مردم از یارانه مستقیمی که دریافت می کنند ، پرداخت می کنند.
نظرات بینندگان