arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵

نارضایتی اعضای داعش از کاهش حقوقشان به 50 دلار

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که موجی از نارضایتی و تنش در میان اعضای داعش در حومه دیر الزور به دلیل کاهش حقوقشان به وجود آمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که موجی از نارضایتی و تنش در میان اعضای داعش در حومه دیر الزور به دلیل کاهش حقوقشان به وجود آمده است.

به گزارش  انتخاب، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیده بان حقوق بشر سوریه به نقل از برخی منابع آگاه اعلام کرد: دلیل کاهش حقوق اعضای داعش از 100 دلار به 50 دلار به دلیل کاهش شدید منابع درآمدی این گروه پس از حملات ائتلاف آمریکا و حملات جنگنده‌های روسیه و سوریه به تأسیسات نفتی و حیاتی است که داعش برای کسب درآمد به آن‌ها تکیه داشت.

ائتلاف آمریکا ماه گذشته میلادی اعلام کرد که در حملاتش به انبارهای پول داعش 800 میلیون دلار این گروه از دست رفته است.

فعالان دیده بان حقوق بشر سوریه در رقه در ماه ژانویه گذشته به نسخه‌ای از بخشنامه داعش دست یافتند که در آن نوشته شده بود: "به دلیل شرایط فوق‌العاده‌ای که پیش آمده حقوق تمامی نیروها به نصف کاهش می‌یابد."

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، در ژانویه گذشته موجی از نارضایتی در میان داعشی‌هایی که دارای تابعیت سوری هستند، به وجود آمد.

به گفته این دیده بان، داعشی‌هایی که دارای تابعیت سوری هستند نگرانند که مبادا داعش حقوق نیروهای خارجی را به ضرر نیروهای محلی افزایش داده باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان