arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۳۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

روسیه: جیش الاسلام و احرارالشام گروه های تروریستی هستند

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، مسکو از کمیته بین‌المللی مبارزه با تروریسم درخواست کرده که دو گروه احرار الشام و جیش الاسلام را در لیست تحریم‌ها قرار دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد، مسکو از کمیته بین‌المللی مبارزه با تروریسم درخواست کرده که دو گروه احرار الشام و جیش الاسلام را در لیست تحریم‌ها قرار دهد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، ویتالی چورکین، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: هیات روسیه درخواستی را به کمیته مبارزه با تروریسم سازمان ملل که مسئول پیگیری تحریم‌ها علیه داعش و القاعده است ارائه کرد و از این کمیته خواسته دو گروه دیگر یعنی احرار الشام و جیش الاسلام نیز در لیست تحریم‌ها قرار گیرند.

چورکین افزود: این اقدام بنابر اطلاعاتی انجام شد که حاکی از ارتباط جدی و نزدیک دو گروه مذکور در سوریه با گروه‌های تروریستی چون داعش و القاعده است.

طبق این اطلاعات هر دو گروه احرار الشام و جیش الاسلام از داعش و القاعده حمایت‌های مالی، فنی، نظامی و ویژه‌ای دریافت می‌کنند.

این مسئول روس ادامه داد: مسکو مقدمات طرح این درخواست در کمیته مذکور را از چند ماه قبل آغاز کرده بود اما با آغاز دور جدیدی از مذاکرات صلح سوریه در ژنو تصمیم گرفت برای اینکه روند صلح و گفت‌وگو میان طرف‌های سوری که در واقع با مشکلات بسیاری مواجه هستند مختل نشود، ارائه این درخواست را به حالت تعلیق درآورد.

وی افزود: اما با توجه به موارد مکرر نقض آتش بس در سوریه از سوی این دو گروه در مرحله کنونی، روسیه تصمیم گرفته روند ارائه این درخواست را از سر بگیرد.

با درج دو گروه احرار الشام و جیش الاسلام در لیست تحریم‌ها، دو گروه مذکور از سیستم آتش بسی که در حال حاضر در سوریه برقرار است، بیرون شده و امکان هدف قرار گرفتن آنها درحملات مختلف فراهم می‌شود.

این درخواست با توجه به گزارش‌های دوره‌ای وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه دو گروه یاد شده آتش بس را در سوریه نقض کرده و مناطق مسکونی این کشور را بمباران می‌کنند تنظیم شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان