arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۵۳۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۲ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵

پیروزی دوباره ترامپ در انتخابات مقدماتی

دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه توانست بار دیگر در انتخابات مقدماتی در 5 ایالت آمریکا پیروز شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ نامزد جنجالی جمهوریخواه توانست بار دیگر در انتخابات مقدماتی در 5 ایالت آمریکا پیروز شود.

به گزارش انتخاب به نقل از نیویورک تایمز با وجودی که تد کروز و جان کسیج دو نامزد دیگر جمهوریخواه در اوایل هفته جاری توافق کردند برای جلوگیری از پشروی ترامپ با هم ائتلاف کنند و در ایالت ها با تقسیم کار با هم رقابت نکنند، ترامپ در انتخابات مقدماتی دیروز در 5 ایالت دیگر آمریکا توانست با فاصله ای قابل توجه رقبای جمهوریخواه خود را شکست دهد.

ترامپ در ایالت های کانتیکت، دلاویر، مریلند، پنسیلوانیا و رودآیلند توانست به ترتیب با کسب 58، 61،55، 57 و 64 درصد آرا پیروز شود.

در جبهه دموکرات ها نیز هیلاری کلینتون توانست در 4 ایالت از 5 ایالت پیروز شود. کلینتون در ایالت های کانتیکت، دلاویر، مریلند و پنسیلوانیا با کسب به ترتیب 52، 60،63 و 56 درصد آرا پیروز شد.


رقیب او برنی سندرز تنها توانست در ایالت رودآیلند با کسب 55 درصد آرا پیروز شود.

با وجودی که دو ماه بیشتر به پایان رقابت های مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی نمانده است، اما رقابت های مقدماتی در جبهه جمهوریخواهان در وضعیت نامعلومی قرار دارد و مشخص نیست نامزد پیشتاز جمهوریخواهان موفق به کسب " دلگیت " های لازم برای کسب نامزدی نهایی حزب شود.

با وجود نامشخص بودن وضعیت نامزد نهایی در جبهه جمهوریخواهان ، در جبهه دموکرات ها اما هیلاری کلینتون با ایجاد فاصله ای امن با رقیب خود احتمال کسب نامزدی نهایی حزب را برای خود تا حدود زیادی مسجل کرده است.

بسیاری از ناظران انتخابات آمریکا معتقدند در جبهه جمهوریخواهان امکان انتخاب نامزدی دیگر در کنوانسیون نهایی حزب در ماه جولای وجود دارد و احتمال دارد با عدم کسب دلگیت های لازم از سوی هیچ کدام از 3 نامزد در صحنه، در کنوانسیون حزب نامزدی غیر از نامزد پیشتاز (ترامپ) برگزیده شود.
نظرات بینندگان