arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

رئیسی: حوزه وکالت، نیازمند منشور اخلاقی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رئیس قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا، مصمم است با تعیین ساز و کارهای نظام وکالتی و کارشناسی، وکالت را در کشور ساماندهی کند.
 
به گزارش انتخاب؛ سید ابراهیم رئیسی در مراسم تحلیف 400 نفر از کارآموزان عرصه وکالت افزود: برای التزام همکاران وکیل در عمل و اجرا، حوزه وکالت، نیازمند یک منشور اخلاقی است.

رئیسی با اشاره به لزوم اصلاح جریان وکالت و کارشناسی در کشور برای تسهیل امور مردم گفت: این جریان باید برای دسترسی آسان به عدالت، حرکت و فعالیت کند.

وی با بیان اینکه نظارت مداوم دستگاه قضا برکار وکلا و کارشناسان، دوام سلامت این حوزه را تضمین می کند، افزود: جریان وکالت و قضاوت دارای آهنگ حق طلبی و حق خواهی است و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به دنبال احقاق حق و ابطال باطل است.

رئیسی با تشریح احکام ،آداب و حقیقت امر وکالت گفت: وکیل نقش مهمی را برای کمک به مردم ، قاضی و اتقان احکام قضایی ایفاء می کند.

وی شناخت حق ، گرایش به آن و ایستادگی بر حق را سه گام مهم برای امر وکالت برشمرد و افزود: جامعه حقوقدان ما روشنفکرانی هستند که زودتر از دیگران، حق مظلوم را تشخیص می دهند.

رئیسی اضافه کرد: آنان به عنوان کسانی که حق مردم و ناحقی دیکتاتوران را تشخیص می دهند؛ باید زودتر از دیگران حق خواهی مردم مظلوم بحرین را فریاد بزنند.

وی انصاف در عقد قراردادهای وکالتی ، تخصص گرایی ، رازداری و حتی وساطت و آشتی طرفین دعوا و پایبندی به اخلاق عمومی و حرفه ای را از ویژگی های ضروری در امر وکالت بیان کرد.

معاون اول قوه قضائیه از وکلا خواست به قانوندانان قانون شکن که ظاهری قانونی دارند، اجازه جولان ندهند.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نیز درباره جایگاه وکالت در آموزه های دینی و قرآنی سخن گفت.

وی گفت: وکالت تجارت نیست، بلکه عبادت است و وکیل باید حامی مظلوم باشد و از مدار حق خارج نشود.
 

نظرات بینندگان