arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۳ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۴

امروز به کسی اجازه بیان حقیقت در اروپا داده نمی شود

نخست وزیر مجارستان با اشاره به بحران مهاجرین و مخالفت شدید بوداپست با تصمیمات بروکسل در این رابطه، گفت: آزادی با صحبت کردن از حقیقت آغاز می شود اما امروز به کسی اجازه داده نمی شود که حقیقت را در اروپا بیان کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش ایرنا از رسانه های خبری مجارستان، ویکتور اوربان روز پنجشنبه در بوداپست طی سخنانی به مناسبت بزرگداشت سالگرد انقلاب سال 1844 این کشور علیه خاندان هانسبورگ، افزود: ما به کسی اجازه نمی دهیم که به ما بگوید چه کسی می تواند وارد میهن ما شود و چه کسی نمی تواند. مجارستان به بروکسل اجازه باج خواهی و یا تهدید نمی دهد. 
وی همچنین با تاکید بر اینکه اولین گام برای توقف مهاجران غیر قانونی به اروپا متوقف کردن تصمیمات بروکسل است، افزود: مجارستان به بروکسل اجازه نمی دهد که خود را در جایگاهی بالاتر از قانون قرار دهد. 
نخست وزیر مجارستان با رد طرح سهیمه بندی پذیرش مهاجران توسط اتحادیه اروپایی گفت: سیاست های مرتبط با پناهندگی که توسط اتحادیه اروپا اتخاذ می شود مورد قبول ما نیست، بخصوص اینکه ابتدا تصمیم گرفته می شود که مجارستان باید این تعداد مهاجر را بپذیرد و بعد به ما این تصمیم را اعلام می کنند. 
وی در ادامه با اشاره به اینکه مجارستان پذیرای افراد مختلف از فرهنگ های متفاوتی بوده و هست، گفت: هر کس که بعنوان مهاجر و یا متحد وارد مجارستان شده مورد پذیرش مردم مجار قرار گرفته و توانسته است خانه ای را برای خود فراهم کند ولی افرادی که بخواهند با زور و خشونت وارد کشور ما شوند و یا اینکه قصد ایجاد تنش در مجارستان و یا ایجاد تغییرات در کشور ما را داشته باشند،ما در مقابل آنها مقاومت کرده و مانع از ورود آنها خواهیم شد. 
نخست وزیر مجارستان ضمن اشاره به انقلاب مردم در سال 1848 ادامه داد: حدود 168سال از جنگ مردم اروپا برای رسیدن به آزادی گذشته است. خانه مشترک ما اروپاست ولی آزاد نیست. آزادی با صحبت کردن از حقیقت آغاز می شود اما امروز به کسی اجازه داده نمی شود که حقیقت را در اروپا بیان کند. 

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان