arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

الجبیر: راه حل سیاسی در یمن باید «یمنی ـ یمنی» باشد

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که یمن باید از حالت کنونی خارج و به حالت ثبات و صلح برسد و راه‌حل سیاسی در یمن باید «یمنی ـ یمنی» و بر اساس راه حل ابتکاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
به گزارش شبکه خبری العربیه، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی که بر اثر حملات کشورش به یمن تاکنون 7 هزار نفر کشته شده است گفت که آتش بس در یمن مهم است تا کمک‌های انسانی و طبی به این کشور وارد شود.

وزیر خارجه عربستان همچنین تاکید کرد که ریاض از تلاش‌های فرستاده ویژه سازمان ملل برای رسیدن به توافق در یمن حمایت می‌کند و یمن باید از حالت کنونی خارج و به حالت ثبات و صلح برسد و راه‌حل سیاسی در یمن باید «یمنی ـ یمنی» و بر اساس راه حل ابتکاری کشورهای شورای همکاری خلیج باشد.

الجبیر با تکرار ادعاهای سابق خود علیه ایران مدعی شد که چالش‌ها با تهران در پی سیاست‌های طایفه‌ای و حمایت از تروریسم ایجاد شده است و اگه ایران دست از سیاست‌های خصمانه خود بردارد امکان برقراری بهترین رابطه ها با ایران وجود دارد.

سخنان الجبیر در مورد رابطه با ایران در شرایطی مطرح می‌شود هفته قبل عربستان از دادن روادید به نمایندگان ایران برای شرکت در کنفرانس مقدماتی سازمان همکاری کشورهای اسلامی  در جده خودداری کرده بود.

در حالی که تلاش های بین المللی برای برقراری آتش بس در سوریه ادامه دارد و و قرار است از امروز دور جدید مذاکرات گروه های سوری در ژنو آغاز شود وزیر خارجه سعودی بار دیگر موضع سابق خود را تکرار کرد و گفت: موضع ما درباره رفتن بشار اسد ثابت است و امکان ندارد که اسد حاکم سوریه باقی بماند.

در حالی که به گفته کارشناسان اقدامات عربستان در لبنان به اختلاف بین گروه‌های داخلی لبنان منجر خواهد شد الجبیر مدعی شد: ما خواستار وحدت لبنان هستیم.
منبع: تسنیم
برچسب ها: راه حل سیاسی ، یمن
نظرات بینندگان