arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۴

تاکید وزیر خارجه افغانستان بر اجرای توافقنامه های کنسولی کشورش با ایران

وزیر خارجه افغانستان در دیدار معاون وزیر خارجه ایران با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت آمیز کمیسیون مشترک همکاری های کنسولی میان دو کشور بر ضرورت اجرایی شدن توافق های صورت گرفته میان هیات های دو کشور تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«صلاح الدین ربانی» روز چهارشنبه در دیدار «حسن قشقاوی» معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه ایران با قدردانی از میزبانی کشورمان از میلیون ها مهاجر افغان گفت: جمهوری اسلامی ایران در چند دهه اخیر در تمامی شرایط در کنار دولت و مردم افغانستان بوده و مردم این کشور همواره قدردان این همراهی و همدلی هستند.

معاون وزیر خارجه ایران نیز در ابتدای این دیدار روند توافق های صورت گرفته در سومین کمیسیون مشترک همکاری های کنسولی میان دو کشور را یادآورشد و افزود: دو طرف همکاری های خوبی در زمینه تبادل زندانیان، تسهیلات حمل و نقل، روادید طولانی مدت به تجار و بازرگانان دو کشور با یکدیگر داشتند.

قشقاوی به خدمات متنوع و شایان جمهوری اسلامی ایران به مهاجران افغان به ویژه در زمینه آموزشی اشاره کرد و گفت که بر اساس منویات مقام معظم رهبری، در سال جاری تحصیلی، تمامی فرزندان مهاجر افغان، حتی فاقدین مدرک نیز از نعمت سوادآموزی بهره مند شدند.

معاون وزیر خارجه کشورمان با اشاره به فرصت ها و تهدیدهای مشترک دو کشور، بر توسعه همکاری های دوطرف در عرصه های مختلف حوزه های منطقه ای، بین المللی و مبارزه با افراط گرایی و تروریسم تاکید کرد.

سومین نشست همکاری های کنسولی ایران و افغانستان با حضور معاونان وزارت خارجه دو کشور از روز چهارشنبه به مدت دو روز در کابل برگزار شد و طرفین در سه گروه کاری «مهاجرین»، «همکاری دیپلماتیک» و «حمایت حقوقی از اتباع و همکاری قضایی» به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان یک سند همکاری در این زمینه ها به امضای طرفین رسید.

معاون وزیر خارجه ایران پیش از دیدار با ربانی با «سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین و «عبدالروف ابراهیمی» رئیس مجلس نمایندگان افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان