arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۴

همکاری ایران و اتریش به سطح پیش از تحریم‌ها باز می‌گردد

وزیر محیط زیست اتریش در افتتاحیه نمایشگاه محیط زیست گفت: مطمئن هستم همکاری‌های اقتصادی و محیط زیستی دو کشور رشد زیادی خواهد داشت و به سطح قبل از تحریم‌ها خواهد رسید. همکاری ایران و اتریش به سطح پیش از تحریم‌ها باز می‌گردد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آندره روپرشتر صبح امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین المللی محیط زیست گفت: افتخار می‌کنم فرصتی دست داد تا در این نمایشگاه حضور یابم. این نمایشگاه در زمان درستی یعنی در فضای پساتحریم برگزار شده است، بنابراین بیایید همکاری‌ها را در اقتصاد سبز از سر بگیریم.

وزیر محیط زیست اتریش اظهارکرد: بسیار مهم است که تاکید شود ایران همیشه در زمینه محیط زیست نقش بسیارمهمی داشته است و رهبرایران و رییس جمهور آن نیز همواره بر این موضوع تاکید دارند.

وی گفت: ایران اولین کشوری است که در قانون اساسی خود به محیط زیست توجه کرده است، دوستی میان ایران و اتریش به چند قرن پیش بازمی گردد و سفارتخانه‌های دو کشور بیش از ۱۴۰ سال پیش افتتاح شد از این رو دو کشور به هم احترام می‌گذارند و هیچ وقت ارتباطات خود را صرفنظر از هرگونه تحول سیاسی قطع نکردند.

روپرشتر افزود: تلاش‌ها و فرصت‌های محیط زیستی دو کشور بسیار با هم مشابهت دارد از این رو برای حل آن‌ها نیازمند تلاشهای مشترک جهانی هستیم که نشست پاریس COP۲۱ موفقیت بزرگی در این زمینه بوده و ایران نقش کلیدی و به عنوان یکی از موتورهای محرکه این پیمان بوده است.

وی تصریح کرد: حفاظت از محیط زیست، توسعه پایدار و استفاده صحیح از منابع پایه از مسائل کلیدی هر دو کشور است که نحوه برخورد با آن‌ها بر نسل آینده تاثیرگذار خواهد بود چون جهان دومی نداریم.

روپرشتر با اعلام اینکه اتریش کشوری است که تحت تاثیر کمبود آب آسیب‌های زیادی دیده گفت: اتریش علیرغم صنعتی سازی مدیریت صحیحی در زمینه منابع آب در پیش گرفت و تمام رودخانه‌ها، دریاچه‌ها و تالاب‌های آن با استاندارد بالایی مدیریت می‌شود.

به گفته وی اتریش سهم زیادی در انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، ۳۵ درصد تولید انرژی در این کشور برق آبی و خورشیدی است که مسئولان این کشور در نظر دارند تا سال ۲۰۳۰ صد درصد برق اتریش از منابع تجدیدپذیر تامین شود.

وی گفت: ایران با داران بودن منابع انسانی بی‌نظیر نقش مهمی در آینده محیط زیست دنیا ایفا خواهد کرد و مشتاق هستیم که این همکاری در آینده افزایش یابد.

وی گفت: امروز چند شرکت اتریشی در نمایشگاه محیط زیست حضور دارند که در زمینه فرصت‌های تجاری و همکاری‌های فی مابین در راستای محیط زیست و کشاورزی اطلاعاتی به دست می‌آورند که امیدواریم تبادل دانش به خوبی انجام شود.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان