arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزارت علوم: رتبه بندي فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ها و مؤسسات از امسال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری گفت: از سال 90 همه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور در امور فرهنگی و اجتماعی رتبه بندی خواهند شد.

غلامرضا خواجه سروی در حاشیه همایش مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: بر این اساس، این رتبه بندی شامل همه دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دولتی،‌ آزاد، غیردولتی و غیرانتفاعی می شود. وی با بیان اینکه در سال گذشته به صورت آزمایشی این طرح اجرا شد افزود: نتایج آن نیز به زودی منتشر خواهد شد.

خواجه سروی تأکید کرد: در پایان امسال نیز امور فرهنگی- اجتماعی دانشگاه ها و مؤسسات ، ارزیابی و نتایج آن اعلام می شود. وی با اشاره به تدوین برنامه دانشگاه ها به عنوان دانشگاه تمدن ساز ایران اسلامی برای ساماندهی امور فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها گفت: این برنامه همان سند تحول فرهنگی در آموزش عالی است که 12 امور جزئی و فرهنگی در دانشگاه ها را شامل می شود. خواجه سروی تصریح کرد: با کمک ستاد وزارتخانه و همچنین دیگر برنامه ها، تلاش می شود تا از موازی کاری در امور فرهنگی کاسته شود و برون داد و خروجی برنامه ها به گونه ای ارتقا پیدا کند.

وی گفت: همه ما موظفیم که مطالبات مردمی که در سند تحول فرهنگی در آموزش عالی کشور مطرح شده است محقق کنیم تا خروجی دانشگاه؛ تحویل انسان های فرهیخته و دانشمند در زمینه علم و فناوری و فرهنگی به جامعه شود.
نظرات بینندگان