arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۴

برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگان

مجمع عمومی عادی سالانه منتهی به پایان آبان‌ماه 94 سیمان هرمزگان در تاریخ بیست و پنجم بهمن با حضور بیش از 96 درصد سهامداران این شرکت در محل هتل سیمرغ برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگان

ریاست این مجمع بر عهده مهندس بهزادی‌پور به نمایندگی گروه سرمایه‌گذاری امید و شرکت توسعه گوهران امید و نظارت آن را آقایان بابالویان به نمایندگی از لیزینگ امید و چاپ و نشر سپه و انوریان به نمایندگی از کارگزاری بانک سپه بر عهده داشتند. همچنین سمت دبیری این جلسه را دكتر وحید ذاكری (مدیرعامل شركت) عهده دار بود.
در این جلسه دکتر ذاکری، مدیرعامل شرکت ضمن قرائت گزارش عملکرد هیات‌مدیره برای سال مالی 94 به سوالات سهامداران پاسخ داد. برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگاندكتر ذاكری به توفیقات حاصله شركت در سال مالی مورد گزارش اشاره كرد و گفت: تنها كارخانه سیمانی کشورهستیم كه به رشد بی‌سابقه‌  113 درصدی در تولید رسیده ایم.
برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگانمدیرعامل سیمان هرمزگان افزود: در فروش و صادرات نیز سرآمد بوده‌ایم به طوری كه طی سال مالی 94 مقداری بار بر زمین نمانده است.وی اظهار داشت: تزریق نیروی انسانی تحصیلكرده، متخصص و كارآمد در امور از عوامل موفقیت شركت بوده است. 
ذاکری خاطرنشان کرد: در این گزارش، تنها به دنبال فهرست کردن موفقیت‌ها نیستیم بلکه آن را مجالی یافته‌ایم برای مشارکت ذهنی سهامداران با شمه‌ای از فعالیت‌های همکاران به‌منظور دریافت رهنمودهای ارزنده‌تان برای تصحیح راهبردها جهت تداوم ارزش‌آفرینی برای ذینفعان. دکتر ذاکری ضمن قدردانی از تلاش‌های کلیه مدیران و همکاران خود ، توفیقات حاصله را مرهون وفاق و همدلی همه همکاران دانست.
در پایان این جلسه پس از تصویب صورت‌های مالی از سوی سهامداران تقسیم مبلغ 900 راله سود به ازای هر سهم مورد تصویب حاضران قرار گرفت. در این جلسه موسسه حسابرسی کوشامنش و موسسه حسابرسی هوشیار ممیز به عنوان حسابرس علی‌البدل و بازرس قانونی انتخاب شدند.
 محصولات سیمان هرمزگان
محصولات این شرکت در حال حاضر سیمان های پرتلند نوع 1-425 ، نوع 2 و سیمان پرتلند پوزولانی می باشد و با توجه به نیاز مشتریان توانایی تولید انواع دیگر سیمان های خاکستری نیز فراهم می باشد. کیفیت محصولات تولیدی پیوسته فراتر از استاندارد های ملی و بارها مورد تقدیر مجامعی نظیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان قرار گرفته است. سیمان هرمزگان از ابتدای راه اندازی همواره بر ارائه محصول با کیفیت تاکید داشته و تاکنون موفق به دریافت مجوز استفاده از نشان استاندارد ملی ایران و همچنین به منظور صادرات موفق به کسب نشان CEجهت درج بر روی محصولات تولیدی خود گشته است. این شرکت جهت اطمینان از کیفیت محصولات تولیدی اقدام به تجهیز آزمایشگاه های شیمی، فیزیک و X-ray به بهترین امکانات روز و کنترل مداوم تمامی خط تولید از معادن تا سیمان بارگیری نموده است که کیفیت خدمات و نتایج ارائه شده در این آزمایشگاه ها باعث کسب گواهینامه تایید صلاحیت به عنوان آزمایشگاه همکار از سازمان ملی استاندارد از سال 1387 گردیده است. سیمان هرمزگان در راستای ارتقاء سطح مدیریت در شرکت از سال 2003 تا کنون موفق به پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت گردیده است که اخذ گواهینامه های مربوط به صورت مستمر از موسسه IMQ ایتالیا موید این مطلب می باشد. این شرکت به عنوان نخستین شرکت قدیمی سیمان موفق شده است سیستم مدیریت جامع در استاندارد ملی ایران ISIRI ١٣٠٠٠ که علاوه بر موارد فوق شامل مدیریت استراتژیک و ساماندهی سازمانی ۵Sنیز هست را پیاده سازی کند. سیمان هرمزگان در طی سالهای گذشته بارها موفق به اخذ نشان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه کیفیت، مدیر نمونه کیفیت، واحد نمونه محیط زیست، صادر کننده نمونه، لوح تقدیر برای عملکرد مناسب در شاخص های   بهره وری و .... شده است.

استراتژی شرکت
برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگان
دکتر ذاکری با اظهار رضایت از عملکرد شرکت ، عمده برنامه های آتی شرکت را  حفظ و پایداری و افزایش تولید محصول،حفظ و توسعه سهم بازار و فروش محصولات ، تكریم مشتریان ، برنامه ریزی هدفمند بازاریابی و پایداری و توسعه صادرات محصولات تولیدی،رشد و توسعه و اعتلای منابع انسانی، افزایش سطح دانش و مهارتهای كاركنان، حفظ و ارتقاء سلامت و ایمنی و افزایش انگیزه و بهره وری و مشاركت كاركنان،در تصمیم گیری  پایداری و توسعه صادرات محصوالت از طریق توسعه روابط عمومی و امور بین الملل و حضور در بازارهای جهانی،حفظ و افزایش كیفیت محصولات و كاهش نوسانات كیفی و توجه و رعایت الزامات زیست محیطی،استقرار زیر ساختهای فناوری اطالعات و ارتقاء سیستم های موجود،مدیریت هزینه ها و بهای تمام شده محصوالت و كاهش مصارف انرژی و مواد، افزایش بهره وری ماشین آلات و كاهش هزینه های تعمیرات و توقفات تولید،بازبینی فرایند عملیات تولید، مدیریت هزینه حمل و نقل  مطالعه و برنامه ریزیهای لازم جهت ارتقاء تكنولوژی ماشین آلات و افزایش توان و ظرفیت تولید و اجرای طرحهای توسعه و تكمیل ظرفیتهای موجود،حفظ و تداوم سودآوری از طریق بازنگری در فرایندها، استفاده از فرصت های سودآوری و بهره برداری بهینه از نقدینگی، جلوگیری از انباشت مطالبات با،پیگیریهای مستمر، شناسایی و جلوگیری از صرف مخارج غیرضروری، اصلاح ساختار مالی، استقرار سیستم های مكانیزه اموال و دارائیها، بهای تمام شده محصولات، تدوین نظام بودجه بندی و كنترل و بازبینی مستمر آن عنوان کرد.
واحد صادرات
برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگانذاکری در ادامه با اشاره به روند روبه رشد صادرات شرکت ، سیمان هرمزگان را سرآمد صادرات سیمان کشور دانست.در اینجا به ذکر چند مورد از فعالیتهای واحد صادرات شرکت می پردازیم.
*صادرات سیمان پاكتی در اسلینگ بگ و فله در جامبو برای اولین بار در تاریخ شركت
*ثبت ركورد 20000 تن بارگیری كلینكر بر روی كشتی در طول یک روز و دریافت تقدیرنامه از اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان
*ساماندهی به وضعیت حمل كلینكر و سیمان صادراتی
*خریداری و ساماندهی محوطه اختصاصی شركت در اسكله شهید رجایی و كاهش هزینه های انبار داری جهت كلینكر های صادراتی به میزان20،000 ریال به ازای هر تن 
*كسب درآمد از طریق اجاره محوطه به صادركنندگان محصولات معدنی  كاهش هزینه های صادرات از طریق كاهش هزینه های حمل، گمرک و تخلیه و بارگیری
*انجام بازاریابی علمی به منظور كسب اطلاعات بازارهای صادراتی بالقوه
*استفاده از اسكله كشتی سازی جهت صادرات سیمان بمنظور كاهش هزینه ها و افزایش سطح بارگیری
*ایجاد ارتباط با رایزن های اقتصادی سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در كشور های هدف صادراتی
*ایجاد ارتباط با رایزن های اقتصادی سفارتخانه های بازار هدف در كشور
*حضور سازماندهی شده در نمایشگاه های خارجی به منظور معرفی و تبلی برند شركت
برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگان

برنامه ها و چشم اندازشرکت 
مدیرعامل سیمان هرمزگان درپایان با اشاره به چشم انداز روشن شرکت ،برخی از برنامه های آینده را  تلاش جهت دستیابی كامل به بودجه مصوب،برنامه ریزی و مطالعه برای افزایش ظرفیت تولید كارخانه،اجرا و تكمیل طرحهای توسعه و افزایش ظرفیت تولید سیمان،سرمایه گذاری بهینه منابع در فعالیتهای سودآور،حضور موثر و افزایش سهم شركت در بازارهای خارجی،اجرای طرحهای بهینه سازی مصارف انرژی،بهره گیری از متدهای علمی در فرآیند های اجرائی و مدیریتی در تمامی حوزه ها ،تامین آب مورد نیاز كارخانه از طریق ایجاد تاسیسات آب شیرین كن،ادامه برنامه های یكپارچه سازی اطلاعات و استقرار سیستم MIS،بررسی و امكان سنجی استقرار روش های نوین ،محاسبه بهای تمام شده نظیر هزینه یتبی بر مبنای هدف و ABC،افزایش سطح ارتباط و تعامل با مشتریان از طریق پیاده سازی نرم افزارهای ارتباط با مشتریان C دانست.

برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگان
برگزاری مجمع عمومی عادی سیمان هرمزگان
نظرات بینندگان