arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۴
امام جمعه اصفهان:

کسانی که صلاحیت شان احراز نشده باید التزام خود به ولایت فقیه و اسلام را به شورای نگهبان ثابت کنند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اصل برائت یک اصلاح رایج در حوزه های علمیه است که برخی افراد با عدم درک صحیح از مفاد و مضامین آن، در صدد سوء استفاده از آن و تخریب جایگاه شورای نگهبان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: اصل برائت یک اصلاح رایج در حوزه های علمیه است که برخی افراد با عدم درک صحیح از مفاد و مضامین آن، در صدد سوء استفاده از آن و تخریب جایگاه شورای نگهبان هستند.

به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله سید یوسف طباطبائی نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، ظهر امروز در مراسم گرامیداشت آغاز دهه فجر در جمع مردم شهرستان شهرضا اظهار کرد: برداشت های سطحی و غیر قابل فهم از قانون به ارکان کشور و نظام لطمه می زند، برخی افراد به دنبال محدود کردن اختیارات شورای نگهبان با سوء استفاده از الفاظ قانونی هستند.
 
وی تصریح کرد: برخی افراد به عقیده شورای نگهبان و بنا بر بررسی های انجام شده رد صلاحیت شده اند و ملاک اعلام این نظر التزام عملی به ولایت فقیه و اسلام بوده است.
 
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: برخی افراد نیز به عقیده شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت شده اند، این سخن به آن معنی است که فرد باید صلاحیت خود را ثابت کند و به مسؤولان و ناظران شورای نگهبان التزام خود به ولایت فقیه و اسلام را ثابت کند.
 
آیت الله طباطبائی نژاد تأکید کرد: اصل«برائت» در امور سلبی و منفی جاری است، بر این اساس اگر در دروغگو بودن فرد شک داشتیم، باید بگوییم او دروغگو نیست، اما در امور مثبت، فرد باید داشته های خود را ثابت کند، و التزام به ولایت فقیه نیز جزء امور مثبت و خوب بوده و فرد باید این مسئله را ثابت کند.
 
وی ابراز کرد: برخی به دنبال این هستند که نظارت شورای نگهبان قانون اساسی را به نظارت اطلاعی تقلیل دهند، کدام عقل سلیمی باور می کند نهادی در جایگاه شورای نگهبان، تنها مأمور به اطلاع از امور باشد بدون آن که بتواند اظهار نظر کند؟ مسلماً چنین اظهار نظری یا از روی بد فهمی یا از جهت غرض ورزی بیان می شود.
 
امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود، تأکید کرد: در اسفند ماه امسال دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگذار می شود، ممکن است مردم برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی علاقه بیشتری نشان دهند زیرا این انتخابات را در امور اجرایی کشور مؤثر می دانند، اما باید توجه داشته باشیم که از نظر سیاسی نمایندگان مجلس خبرگان از اهمیت بسیار زیادی در داخل و خارج کشور برخوردار هستند.
 
آیت الله طباطبائی نژاد تصریح کرد: اگر نمایندگان مجلس خبرگان رهبری با آمار رأی پایین به مجلس بروند، در ان صورت معاندان و مخالفان نظام، این مسأله را دست آویز قرار داده، و این گونه القا می کنند، که نمایندگان مردم در این مجلس از رهبری فاصله گرفته اند.
 
وی با تأکید بر لزوم حضور حداکثری تمامی اقشار و گروه های اجتماعی در انتخابات اسفند ماه گفت: همه باید در برابر نظام و انقلاب احساس مسؤولیت کنند، و یکی از بارزترین مصادیق این احساس مسؤولیت حضور پرشور مردم در انتخابات است.
 
امام جمعه اصفهان تأکید کرد: حتی پس از اعلام نظر شورای نگهبان نیز افراد باید در بررسی صلاحیت ها و نظرات افراد دقت کرده و تلاش کنند افرادی را راهی مجلس کنند که بیشترین شایستگی را داشته باشند.
 
وی در پایان، گفت: اصل برائت یک اصلاح رایج در حوزه های علمیه است که برخی افراد با عدم درک صحیح از مفاد و مضامین آن، در صدد سوء استفاده از آن و تخریب جایگاه شورای نگهبان هستند.

نظرات بینندگان