arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۲۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۴

هشدار پلیس نیویورک: همه در معرض خطرند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افزایش حمله با سلاح سرد به شهروندان نیویورکی موجب هراس آنها شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، جرم و جنایت  -حتی در شهر  نیویورک-  به بخشی از زندگی روزمره شهروندان آمریکایی تبدیل شده است. اما جرم با هیچ انگیزه مشخص و هیچ الگوی خاص منجر به نوعی هراس در شهری مانند نیویورک می شود که مردم غریبه در کنار هم در مترو یا پیاده روهای شلوغ نشسته یا در رفت و آمدند.

پلیس نیویورک گفت: همه در معرض خطرند!

با توجه به گزارش های ثبت شده  از حمله با سلاح های بُرنده از قبیل تیغ و چاقو به مردم و جراحات وارده به آنها در ماههای اخیر، جوزف فاکس از مقامات اداره پلیس نیویورک ضمن اذعان به افزایش چنین جرایمی این مسئله را برای مردم نیویورک هشدار آمیز توصیف کرد و گفت همه خود را در معرض چنین خطراتی می بیند.

به گفته وی، گرچه در تقریبا نیمی از چنین جرایمی قبلا نوعی بحث و جدل بین مهاجم و قربانی رخ داده است، در بسیاری موارد از جمله حمله به یک زنان در این هفته، مطلقا  هیچ برخورد قبلی وجود نداشته است. وی این روند را فوق العاده هولناک خواند. 

 در گزارش پلیس آمده، در یکی از آن حوادث که در منطقه بروکلین نیویورک درهنگام شب رخ داد، یک مهاجم بطور ناگهانی با یک شیء تیز به دو خواهرکه منتظر رسیدن ترن بودند، حمله کرد و با فریاد می گفت که آنها را در ترن تکه تکه می کند. 

در جنایت دیگری در هفته گذشته یک مرد سی ساله در روز روشن مورد حمله قرار گرفت. فرد مهاجم پس از هل دادن و انداختن وی بر روی زمین او را از ناحیه صورت و گردن هدف چندین ضربه چاقو قرار داد و سپس بدون آنکه فرار کند، قدم زنان صحنه جرم را ترک کرد، فرد مجروح پس از انتقال به بیمارستان صد و پنجاه بخیه خورد!

انتشار اخبار چنین حوادثی موجب افزایش حس هراس و نگرانی در میان ساکنان نیویورک و رفتارهای محتاطانه آنها در اماکن عمومی شده است. 

نیاگارا، بیشترین آمار جرایم!
از سوی دیگر، پلیس فدرال آمریکا تایید کرد شهر «نیاگارا فالز» در ایالت نیویورک برای دومین سال متوالی بیشترین آمار جرایم را داشته است.

براساس گزارش دولتی ایالات متحده که با عنوان «جرایم آمریکا در سال گذشته منتشر شده نشان می‌دهد با توجه به وقوع حدود4000 مورد جرم و جنایت در این  سال، در این شهر به ازای هر 10 هزار شهروند حدود700 مورد جنایت صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، «نیاگارا فالز» به عنوان خطرناک‌ترین شهر نیویورک اعلام شده و بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته از هر 17 شهروند نیز، یک نفر با احتمال قربانی شدن در جرایم مالی مثل سرقت از جمله سرقت خودرو روبروست.

توریست ها بیشتر نگرانند!
نگرانی‌ها از افزایش جرایم در این شهر به دلیل توریستی بودن این منطقه، جدی است. در این شهر همچنین آمار آزار و اذیت و تجاوزات جنسی نیز بالا است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که تنش میان مردم و به ویژه سیاهپوستان نیویورک و پلیس این کشور به علت استفاده بیش از حد پلیس از خشونت افزایش یافته است.

به گفته شهرداری نیویورک، در حال حاضر، 59 هزار نفر از افراد بی خانمان این شهر در اماکن دولتی اسکان داده شده و بین سه تا چهار هزار نفر از این افراد شبها را در خیابان ها به سر می برند.
این در حالی است که مقامات فدرال تعداد بی خانمان های نیویورک را 75 هزار نفر برآورد می کنند.

نظرات بینندگان