arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۱۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰
گفت و گوی خواندنی یکی از همراهان قدیمی اسامه بن لادن

بن لادن مدتها بود کنترل خود بر "القاعده" را از دست داده بود؛ آمریکا منتظر تندترین حملات "ایمن الظواهری" باشد

عمر پسر بن لادن هنگامی که خواست به کشورش عربستان سعودی بازگردد خود این مسئله را به من گفت. او به من توضیح داد علت تصمیم او این بوده است که پدرش کنترل القاعده را از دست داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : حذیفه عزام از همراهان قدیمی اسامه بن لادن سه شنبه گفت اسامه دیگر شبکه القاعده را کنترل نمی کرد و این شبکه تحت رهبری ایمن الظواهری قرار دارد و او بازهم خط مشی القاعده را افراطی تر خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" Entekhab.Ir؛ حذیفه چهل ویک ساله که پسر عبدالله عزام مقتدای فکری بن لادن است، به فرانس پرس اعلام کرد: آمریکایی ها بن لادن را کشتند و بهانه خوبی در اختیار ایمن الظواهری که افکار افراطی تری دارد قرار دادند تا عملیات انتقام آمیزی اجرا کند.



وی افزود: حذیفه همراه سابق اسامه بن لادن اعلام کرد بن لادن از چند سال پیش دیگر القاعده را کنترل نمی کند و این سازمان در دستان آهنین ظواهری مصری قرار دارد.

این اردنی فلسطینی تبار اعلام کرد: عمر پسر بن لادن هنگامی که خواست به کشورش عربستان سعودی بازگردد خود این مسئله را به من گفت.

او به من توضیح داد علت تصمیم او این بوده است که پدرش کنترل القاعده را از دست داده است.

وی گفت: برخلاف ظواهری ، بن لادن مردی است که آمریکا با او می توانست گفتگو کند.

آیا آمریکایی ها با فلسطینیانی که در گذشته هواپیماهایی را ربوده بودند مذاکره نکرده اند؟  این همراه سابق بن لادن گفت: من انتظار دارم عملیات علیه غرب و به ویژه پاکستان افزایش یابد زیرا القاعده اعتقاد دارد پاکستان بن لادن را کشته است.

وی گفت اما او انتظار حملاتی را در جهان عرب ندارد زیرا این شبکه متوجه شده است که به سبب چنین عملیاتی محبوبیت خود رادر جهان عرب بسیار از دست داده است.

حذیفه پسر کسی که او را امیر مجاهدین می نامیدند تصمیم گرفته بود راه مقاومت را دنبال کند: اختلافات ایدئولوژیک من را وادار ساخت که در سال 1998 ارتباطات خود را با القاعده قطع کنم اما من روابط را با بن لادن که با من و مادرم در ارتباط بود حفظ کردم.

اسامه بن لادن سال1984  تصمیم گرفته بود کشورش عربستان سعودی را ترک کند و در افغانستان دنباله رو عبدالله عزام فلسطینی باشد.


به گزارش سرویس بین الملل "انتخاب" Entekhab.Ir؛ عبدالله عزام و دو پسرش بیست وچهار نوامبر1998 در افغانستان در انفجار خودرو خود کشته شدند.

عبدالله عزام تدوین کننده دایره المعارف و بنیانگذار جنبش اخوان المسلمین فلسطین عقیده داشت هنگامی که کشوری اسلامی اشغال شود قوانین اسلامی به همه مسلمانان در جهان تکلیف می کند که برای آزادی این سرزمین تلاش کنند.

وی به این ترتیب نخستین عربی بود که برای کمک به آزادی افغانستان از اشغال شوروی به پیشاور پاکستان رفت.

بن لادن که در دانشگاه ملک عبدالعزیز جده عربستان سعودی تحت تاثیر تعالیم عبدالله عزام قرار گرفت تصمیم گرفت دنباله رو عزام در افغانستان باشد و در دفتر خود برای خدمت به مجاهدان و تامین مالی آنان کار کند تا آنکه در سال 1998 القاعده را بنیان گذاشت.

حذیفه عزام پاکستان را به بازی موشک و گربه با آمریکا متهم کرد و گفت پاکستان گاه به گاه اطلاعاتی درباره اعضای القاعده در اختیار واشنگتن قرار می داد اما نه اطلاعاتی که بتواند به این شبکه ضربه وارد کند زیرا راهبرد پاکستان این است که تاجایی که بتواند همکاری ضد تروریستی را با آمریکا طولانی کند. وی گفت: پاکستان می داند پس از اینکه این مشکل حل شد، خود هدف حمله آمریکا که از این قدرت هسته ای نگران است قرار خواهد گرفت.

این همراه سابق بن لادن گفت : من شرط می بندم پاکستان می داند ظواهری در کجا بسر می برد اما چیزی نمی گوید.

حذیفه اعلام کرد پاکستان نمی توانست از جای بن لادن در ابوت آباد که منطقه ای نظامی است بی اطلاع باشد.

وی گفت : همه اعضای القاعده که بازداشت یا کشته شده اند در مناطق نظامی پاکستان بوده اند.

حذیفه از جمله این افراد به خالد شیخ محمد اشاره کرد که سال2003  پس از حملات یازده سپتامبر در خانه یکی از نظامیان بازنشسته پاکستانی بازداشت شد.

وی علاوه بر این گفت از اینکه جسد بن لادن به دریا انداخته شده متعجب نشده است .

حذیفه این پرسش را مطرح کرد : آمریکا می خواست مانع از آن شود قبر او به زیارتگاه تبدل شود اما چرا تصویری را از او منتشر نکرد؟ آمریکا چه دلایلی را می تواند به جهان درباره مرگ بن لادن منتشر کند.
نظرات بینندگان