arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۵۴۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۴

مکارم شیرازی: برجام به ثمر نشست و یک پیروزی نصیب مردم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 آیت الله ناصر مکارم شیرازی مرجع تقلید شیعه در قم گفت: در انتخابات باید اتحاد داشته باشیم و مشکلات را با مذاکره حل کنیم.
 
این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: باید در انتخابات دست به دست هم بدهیم و معیار ما عمل به قانون باشد.
 
این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد که انتخابات خوبی در پیش داشته باشیم و بتوانیم بر همه مشکلات غلبه پیدا کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: یکی از شکرانه های ما درمورد برجام این است که در مسائل مربوط به انتخابات در مقابل یکدیگر نایستیم، همدیگر را تخریب نکرده و یکدیگر را از میدان به در نکنیم.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان هفتم اسفندماه برگزار می شود.

آیت الله ناصر مکارم شیرازی همچنین گفت: بحمدلله پس از زحمات فراوان و تلاش های مستمر برجام به ثمر نشست و یک پیروزی نصیب مردم کشورمان شد.

وی ابراز داشت: در این پیروزی جای شک و تردید نیست و نباید برخی بنشینند منفی بافی کنند که کاری نشده است، باید واقعیت ها را پذیرفت.

وی تاکید کرد: نباید در مقابل واقعیت ها سرسختی نشان داد این در حالی است که برخی مسائل وجود دارد که همه ما و دولتمردان باید از آن بپرهیزیم.

این مرجع تقلید ادامه داد: از سوی دیگر نباید در مساله برجام مبالغه و غلو شود زیرا سطح توقع مردم بالا می رود و ملت می گویند پس همه مشکلات حل شد و نباید بیکاری و تورم، مشکل مسکن و ازدواج و مسائل بهداشتی باشد، به یقین برای حل مشکلات زمان لازم است.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: برجام یک بخش از مشکلات ما بود و بخش های دیگری از مشکلات را داریم که باید حل کنیم و درعین حال که به یک پیروزی قابل ملاحظه اعتراف داریم نباید زیاد غلو کنیم.

وی اظهار داشت: اگر زیاد مبالغه کنیم غربی ها می گویند تیر ما به نشان خورد و تحریم ها ایرانیان را بیچاره کرده بود و حال که نجات پیدا نمودند غوغا می کنند و می گویند سلاح تحریم را نگاه داریم و در جاهای دیگر نیز استفاده کنیم.

وی با تاکید بر این که اعتدال در همه امور باید رعایت شود بیان داشت: باید خدا را به خاطر نعمتی که به ما داده است شکر کنیم ولی در عین حال از افراط در هر کاری بپرهیزیم.

ابتدای هفته جاری برجام ( توافقنامه ایران با 1+5 ) به صورت رسمی با قرائت بیانیه ای اجرایی شد.
نظرات بینندگان