arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۲۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۲ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۰

رئيس کل بانک مرکزي:سکه هاي طلا از امروز در300 شعبه بانکي عرضه مي شود

رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: عرضه انواع سکه بهار آزادی از 150 شعبه به 300 شعبه بانکی افزایش یافته است .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: عرضه انواع سکه بهار آزادی از 150 شعبه به 300 شعبه بانکی افزایش یافته است .

محمود بهمنی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز تعداد شعب عرضه کننده انواع سکه بهار ازادی افزایش خواهد یافت گفت : هیچ محدودیت زمانی برای عرضه سکه در نظر گرفته نشده و مادامیکه که تقاضا باشد سکه نیزعرضه خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ذخایر چند صد تنی طلا در کشور تاکید کرد : هیچ کسری دراین زمینه وجود ندارد و به میزان سکه هایی که عرضه می شود بلافاصله از بازارهای جهانی طلا با قیمت کمتر خریداری و جایگزین خواهد شد تا به ذخایر کشور اسیبی وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه عملیات عرضه انواع سکه بهار ازادی تا کاهش قیمت ان به سطح قیمت جهانی ادامه خواهد یافت اظهارداشت : هموطنان برای اگاهی از قیمت روز سکه به پایگاه اینترنتی بانک مرکزی مراجعه کنند .

وی خطاب به متقاضیان خرید سکه گفت : سکه را با قیمتی که دراین پایگاه اعلام شده است خریداری کنند و از دلالان خرید نکنند. رئیس کل بانک مرکزی افزود : دلالانی که با انگیزه کسب سود انی مبادرت به خرید انبوه سکه کرده اند و اکنون که با عرضه فراوان و کاهش قیمت خود را زیان دیده می بینند تلاش می کنند نگذارند قیمت ان کاهش یابد تا سکه های خریداری شده خود را با قیمت بالاتر بفروشند. بهمنی گفت : بانک مرکزی مصمم است قیمت سکه را تا سطح قیمت جهانی ان کاهش دهد و بزودی این اتفاق خواهد افتاد و انهایی که با انگیزه های دلالی وکسب سود انی از حباب قیمت سکه ، مبادرت به این کار کرده اند بدانند که زیان خواهند دید . بهمنی افزود: برای تنظیم بازار و جلوگیری ازرانت ، علاوه بر عرضه انواع سکه طلا شمش های یک و 12.5 کیلوگرمی نیز درجلسات حراج بانک کارگشایی عرضه می شود .

وی گفت : به طور قطع تداوم عرضه سکه درشعب بانکها موجب کاهش قیمت و رسیدن ان به سطح قیمت های جهانی خواهد شد .
نظرات بینندگان