arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۷۱
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

بحرین یک دیپلمات دیگر ایران را اخراج کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک دیپلمات ایرانی دیگر از بحرین اخراج شده و ایران از احتمال اقدام متقابل در این زمینه سخن گفته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، امروز گزارش های مربوط به اخراج یک دیپلمات ایرانی از بحرین را تایید کرد.

مهمانپرست اقدام وزارت امور خارجه بحرین در اخراج دیپلمات ایرانی را ناشی از "فرافکنی و عدم توجه به واقعیات" دانسته و گفته است که چنین اقداماتی مغایر حسن همجواری و تلاش برای ثبات و امنیت منطقه بوده و "در راستای منویات تفرقه افکنانه برخی طرف های خارجی" صورت گرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفته است که با توجه به عرف دیپلماتیک، این کشور حق اقدام متقابل را برای خود محفوظ می داند.

پیشتر، خبرگزاری دولتی بحرین - بنا - گزارش کرده بود که وزارت امور خارجه آن کشور حجت الله رحمانی، دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی در منامه را "شخصیت نامطلوب" دانسته و به او دستور داده است ظرف هفتاد و دو ساعت خاک آن کشور را ترک کند.

براساس این گزارش، وزارت امور خارجه بحرین ضمن احضار مهدی اسلامی، کاردار سفارت ایران، با تسلیم یک یادداشت رسمی، او را از تصمیم به اخراج آقای رحمانی به دلیل اقدامات مغایر با رفتار دیپلماتیک آگاه ساخت و از دولت ایران خواست تا از آنچه "به رفتار غیر مسئولانه خود" در قبال بحرین خوانده خاتمه دهد.

در این خبر که بی بی سی به نقل از خبرگزاری بحرین منتشر کرده با اشاره به یادداشت وزارت خارجه بحرین ادعای دخالت ایران در امور داخلی بحرین شده و چنین آورده است:"ایران باید از دخالت در امور داخلی سایر کشورهای منطقه، که نشانه بی اعتنایی به قوانین بین المللی و تهدیدی علیه امنیت ملی این کشور ها محسوب می شود، خودداری ورزد."

بی بی سی در گزارش خود فرضیه ای جدید را خلق کرده و آورده است اقدام به اخراج حجت الله رحمانی به ظن ارتباط او با یک شبکه جاسوسی وابسته به جمهوری اسلامی ایران در کویت صورت گرفته است.

نظرات بینندگان