arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۷۹۹
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

شورای وزیران اروپا در پی انحلال مساجد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنار کازنوو در شبکه دو تلویزیون فرانسه اعلام کرد:« حالت فوق العاده اراده قوی و مصمم در جهت اخراج کسانی است که باید بیرون رانده شوند زیرا آنها در فرانسه نفرت پراکنی می کنند، به اقدامات تروریستی دست می زنند یا گمان می رود که دست به چنین اقداماتی می زنند.»


به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت: « این بدان معناست که تدابیری اندیشیده شده و در شورای وزیران در مورد انحلال مساجدی که در آن افراط گراها نفرت پراکنی می کنند، بحث و رایزنی خواهد شد. همه اینها باید با جدیت بررسی شود.»


برنار کازنوو همچنین « افزایش قابل توجه امکانات سرویس های اطلاعاتی فرانسه را حتی پیش از حملات روز جمعه، به ویژه ایجاد1500 شغل، حدود 233 میلیون یورو سرمایه گذاری و ساز و کارهای جدید قانونی » یادآور شد.


او افزود:« آیا در شرایط جنگی کنونی، باید فراتر از آن رفت؟ رئیس جمهور و نخست وزیر پاسخ این سوال را داده اند: بله باید این کار را کرد. حالت فوق العاده راههایی دارد: بازداشت خانگی و بازرسی. این راهها کاملا مورد استفاده قرار خواهند گرفت.»


وزیر امور خارجه فرانسه یادآور شد: « تدابیر احتیاطی که ما در مقابل وحشی هایی که اعلام جنگ کرده اند اتخاذ می کنیم، هر چه که باشد به هر حال هزینه و خطر هم دارد، اما به علت ارزش هایی که ما به آن قائلیم و جدیتی که در کار خود داریم، جمهوری فرانسه و دموکراسی در این جنگ پیروز خواهد شد.»

نظرات بینندگان