arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

نقویان:مسئولیت ظریف به عنوان رئیس گروه مذاکره کننده هسته ای ایران مورد تایید همه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یکی از استادان حوزه و دانشگاه گفت: مسئولیت ظریف به عنوان رئیس گروه مذاکره کننده هسته ای ایران مورد تایید همه است.

حجت الاسلام ناصر نقویان روز یکشنبه در جلسه بررسی سیره سیاسی حضرت امام حسین (ع) در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد افزود: رهبر معظم انقلاب نیز در جریان مذاکرها سه مرتبه فرمودند گروه مذاکره کننده افرادی مدبر و شجاع هستند.

وی بیان کرد: امام حسین (ع) نیز در جریان قیام کربلا از عمر سعد خواست کار را به جنگ نکشاند و این امر به این معناست که آن حضرت نیز اهل مذاکره بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه در باره برخی انتقادها از برجام اظهار کرد: در بررسی برجام، هدف بررسی متن مذاکره است ولی برخی نگران این هستند که چرا ظریف با اوباما دست داده است.
وی گفت: این دلواپسان غاقل از این هستند که اینها برای رسیدن به متن برجام ساعت ها در یک اتاق حرف زدند، بعد می گویند چرا دست دادند.

حجت الاسلام نقویان افزود: این به معنای عدم نقد در جهت پیشبرد اهداف نظام نیست و نباید گفت کسانی که نقد می کنند با دشمنان و اهل فتنه همراه هستند.
وی ادامه داد: انتقاد با تخریب، تضعیف و جسارت متفاوت است و نباید انتقادهای دلسوزانه را مورد توهین و تهمت قرار داد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: حکومت ابزاری برای تربیت است و هدف نهایی حضرت امام حسین (ع) از حکومت و قیام عاشورا نیز تربیت انسانها بود.

وی گفت: در روند تربیتی انسانها باید معرفت به تربیت و دانش نیز به منش تبدیل شود.
حجت الاسلام نقویان افزود: برای اینکه ببینیم در رسیدن به اهداف تربیتی تا چه اندازه موفق بوده ایم باید کارنامه جمهوری اسلامی و حکومت حضرت علی (ع) را بررسی و مقایسه کنیم.
وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) از هر موقعیتی برای تربیت انسانها استفاده می کردند اظهار کرد: هدف از تشکیل حکومت توسط پیامبر (ص) و حضرت علی (ع) حکومت برای تربیت بود نه حکومت برای حکومت و می کوشیدند از طریق حکومت، بهتر تربیت کنند.

وی ادامه داد: پیامبر اسلام (ص) در جریان فتح مکه نه تنها همه را بخشید بلکه به ابوسفیان نیز امتیاز داد که این امر پیام تربیتی شگرفی به همراه داشت.
نقویان گفت: اینکه در سازمان ملل چه افرادی سخنرانی کردند مهم نیست بلکه باید توجه داشت که در رسیدن به اهداف تربیتی اسلام تا چه حد موفق بوده ایم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه تنها با اخلاق درست می توان از دین و اسلام دفاع کرد افزود: اگر برای ساختن مدرسه و فضای تربیتی هزینه نکنیم ناچار برای حبس و زندان هزینه خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در حفظ اقتدار رهبری بکوشیم اظهار کرد: اگر رهبری نداشته باشیم به مراتب وضعیت ایران بدتر از سوریه خواهد شد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان