arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۴۹۳
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۵ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

پوتین و اوباما در آنتالیا باهم دیدار دوجانبه ندارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشست دوروزه گروه 20 متشکل از 20 قدرت بزرگ اقتصادی جهان درحالی امروز در آنتالیای ترکیه آغاز می شود که انتظار نمی رود 'ولادیمیر پوتین' رییس جمهوری روسیه و 'باراک اوباما' همتای آمریکایی وی باهم دیدار رسمی داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه یکشنبه از آنتالیا گزارش داد که دیدار دوجانبه این دو رهبر جهان در نشست آنتالیا پیش بینی نشده است.پوتین یکشنبه وارد آنتالیا شد و اندکی پس از ورودو در نشست سران کشورهای بریکس (برزیل، روسیه، هند ، چین و آفریقای جنوبی) شرکت کرد.

پیش از این یکی از مقامات روس در ارتباط با احتمال نزدیک شدن غرب و مسکو پس از حملات تروریستی پاریس این مطلب را زودهنگام توصیف کرده بود.مسایل تنش آمیز بین روسیه و کشورهای زیاد است اما عمده ترین آنها اوکراین و سوریه است.

پوتین همچنین امروز قرار است با 'شی جی پینگ' رییس جمهوری چین، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و 'رجب طیب اردوغان' رییس جمهوری ترکیه و میزبان اجلاس دیدار کند.

دیدار با دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و سلمان شاه عربستان از برنامه های دوشنبه پوتین است.لازم به یادآوری است که سلمان امروز با باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در آنتالیا دیدار کرد که از جزییات این دیدار گزارشی منتشر نشده است

رهبران جهان که در چارچوب نشست 20 قدرت اقتصادی جهان به نام گروه 20 در آنتالیا گردهم آمده اند در جستجوی واکنش یکپارچه ای به حملات تروریستی پاریس هستند.یک مقام آمریکایی که نامش برده نشده گفت نبرد با خشونت تروریستهای داعش در دستور کار رهبران گروه 20 است.

واشنگتن و ریاض بخشی از یک ائتلاف کم فعالیت بین المللی علیه تروریست های داعش هستند که سال گذشته برای مبارزه با تروریست های سوریه و عراق تشکیل شد.
براساس گزارش های رسیده در حملات تروریستی جمعه شب پاریس 129 تن از مردم عادی کشته و بیش از 200 تن مجروح شدند.

قرار است شرکت کنندگان در نشست آنتالیا ازجمله بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد بیانیه مشترکی را علیه این حملات منتشر کنند.

انتظار می رود که حملات تروریستی پاریس باعث نزدیک تر شدن نظرات کشورهای مختلف در ارتباط با جنگ داخلی در سوریه شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان