arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
در گفتگو با «انتخاب»؛

معاون سیاسی وزیر کشور: برای اصولگرایان و اصلاح طلبان دعا می کنم / توصیه می کنیم در بحث تایید صلاحیت ها به قانون عمل شود

محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور از جمله مسئولانی بود که در غرفه «انتخاب» در نمایشگاه مطبوعات حضور یافت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور از جمله مسئولانی بود که در غرفه «انتخاب» در نمایشگاه مطبوعات حضور یافت.

مقیمی در رابطه با شیوه برگزاری انتخابات اسفندماه گفت: دولت تصویب کرده است که که تا یک سوم رای گیری ها در انتخابات الکترونیکی باشد و ما منابع مالی آن را تامین کرده ایم.

وی افزود: برای انتخابات الکترونیکی، نرم افزاری تهیه شده و به تایید کارشناسان شورای نگهبان و وزارت کشور رسیده است و اکنون در حال کار روی نرم افزار هستند، اگر همه چیز طبق زمان بندی پیش برود یک سوم انتخابات این دوره الکترونیکی برگزار خواهدد شد.

مقیمی با پیش بینی برگزاری انتخاباتی پرشورتر نسبت به دوره های گذشته تصریح کرد: اکنون که همه چیز خوب پیش می رود و  گروه ها و فعالین سیاسی و جریانات خودشان را برای انتخابات آماده کرده اند، فکر می کنم حضور مردم در انتخابات بیشتر از قبل خواهد بود.

وی با با بیان اینکه برای هر دو طیف  اصول گرا و اصلاح طلبها برای حضور در انتخابات دعا می کند، درباره نحوه تایید صلاحیت در شورای نگهبان و وزارت کشور که ظاهرا اختلاف نظرهایی را به وجود اورده بود خاطرنشان کرد: در وزارت کشور در مرحله ای صلاحیتهای کاندیدا را توسط هیات اجرایی بررسی و از  چهار مرجع سوال می کنیم و بر اساس آن، هیات اظهار نظر می کنید اما روش شورای نگهبان هم از خودشان باید بپرسید. توصیه ما این است این فرایند بر اساس مر قانون انجام و از اظهار نظر شخصی اجتناب کرده و در یک کلام به قانون عمل کنند.

نظرات بینندگان