arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۴

خودروهای آمریکایی ساخت چین وارد بازار آمریکا می شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه «وال استریت ژورنال» اعلام کرد که جنرال موتورز قصد دارد تا اوایل سال 2016 (زمستان 94) خودروهایی را که در چین ساخته است در بازارهای آمریکا به فروش رساند. این نخستین بار است که یک خودروساز عمده آمریکایی دست به چنین اقدامی می زند.

منابع آگاه به وال استریت ژورنال گفتند که بزرگترین خودروساز آمریکایی، بیوک انویژن (Buick Envision) را که (SUV) در اندازه متوسط بوده و در استان شاندونگ چین ساخته شده است به بازار آمریکا خواهد آورد.

جنرال موتورز که دفتر مرکزی آن در شهر دیترویت ایالت میشیگان قرار دارد، ابتدا بین 30 تا 40 هزار بیوک انویژن را به بازار آمریکا وارد می کند. به علت بهای پایین سوخت، تقاضا برای خودروهای پر مصرف از نوع به اصطلاح شاسی بلندSUV) ) و وانت افزایش یافته است.

در پی انتشار این خبر، سهام جنرال موتورز در بورس نیویورک به میزان 1.3 درصد کاهش یافت و به 35 دلار و 9 سنت رسید.

جنرال موتورز تولید کننده سیزده برند خودرو از قبیل اپل، شورولت، کادیلاک ، جی فنگ و بیوک است که بیوک یکی از برندهای پر طرفدار جنرال موتورز در چین است و در این کشور حدود چهار برابر آمریکای شمالی به فروش می رسد.

جنرال موتورز که در دهه گذشته کارخانه عظیمی در چین ساخته با افت فروش در آن کشور مواجه شده است. خبر واردات خودروهای آمریکایی ساخت چین ممکن است موجب خشم سندیکای کارگران خودروسازی آمریکا شود.

دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوریخواهان در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا از مساله تولید کالاهای آمریکایی در خارج از آن کشور که موجب فرار سرمایه و بیکاری شده است انتقاد کرد و وعده برخورد با این معضل و معکوس کردن این روند را داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان