arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۵۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

درختان جنوب تهران صاحب شناسنامه الکترونیکی شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون امورشهری و فضای سبز شهرداری منطقه 20 از اجرای طرح نشانه گذاری الکترونیکی برای 10 هزار اصله از درختان این منطقه جنوبی خبرداد.

 سعید شیرازی گفت: درختان معابر و بوستان های شهری این منطقه با هدف نگهداشت بهتر فضای سبز شهری، نشانه گذاری الکترونیکی شده اند که با این اقدام وضعیت عمومی درختان به صورت مستمر و ماهانه پایش می شوند.

وی ثبت سن، گونه، درجه خمیدگی، درصد خشکی، بیماری و آفت های احتمالی را از مواردی برشمرد که در پرونده الکترونیکی درختان آورده می شود.

شیرازی ادامه داد: بوستان های دانش، مهران و ایثار و معابر زکریای رازی، فدائیان اسلام، کمیل، 13آبان و بسیج از جمله محل هایی هستند که تاکنون درختان آنها صاحب شناسنامه الکترونیکی شده اند.

وی با اشاره به اینکه منطقه 20 به عنوان جنوبی ترین منطقه شهر تهران و با داشتن 164 بوستان شهری از مناطقی با بالاترین سرانه فضای سبز است، گفت: طرح هویت بخشی به درختان به تازگی در این منطقه آغاز شده است و تا پایان سال 95 تمامی درختان بوستان ها و معابر شهری صاحب شناسنامه الکترونیکی می شوند.

شیرازی افزود: پس از تهیه شناسنامه های الکترونیکی تمامی اقدامات تقویتی، دفع آفات و هرس های فصلی آنها نیز ثبت و ضبط می شود تا از این پس عملیات به زراعی بر اساس این پیشینه شود.

وی به آغاز عملیات به زراعی فضاهای سبز نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به شروع فصل سرما، بهسازی خاک و مقاوم سازی درختان و درختچه ها در برابر تنش های محیطی در قالب طرح به زراعی فضای سبز تا پایان اسفند انجام می شود.

منطقه 20 (شهرری) بعنوان جنوبی ترین منطقه شهری شهرداری تهران دارای حدود 378 هزارنفر جمعیت، 176 کیلومتر مربع وسعت ، 7 ناحیه و 22 محله است.

سابقه و قدمت 6 هزار ساله شهرری و وجود اماکن و عناصر با ارزش تاریخی و همچنین وجود حرم حضرت عبدالعظیم(ع) ویژگیهای بسیار بارز و خاص تاریخی ـ مذهبی به این منطقه بخشیده و آن را نسبت به سایر مناطق تهران، مجزا و متفاوت ساخته است.

جدا افتادگی کالبدی منطقه از تهران، وجود سطوح قابل توجه کاربریهای صنعتی و انبارداری و همچنین وجود سطوح قابل توجه اراضی مزروعی و فضای سبز به خصوص در حاشیه از مهمترین ویژگیهای این منطقه بشمار می رود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان