arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۱۶
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

بازداشت ده ها اندونزیایی در ترکیه و سنگاپور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دولت اندونزی روز سه شنبه با تایید اخراج بیش از 100 نفر از اتباع این کشور پس از تلاش به منظور عبور از مرز ترکیه و پیوستن به گروه تکفیری داعش در سوریه، اعلام کرد تحقیقات برای تایید پیوستن یک فرد سرشناس به این گروه تروریستی در حال انجام است.

 آژانس مبارزه با تروریسم اندونزی احتمال می دهد 'دوی دجوکو ویووهو' مدیر هیات توسعه شهر 'باتم' با گروه تروریستی داعش در ارتباط است و به این گروه در سوریه پیوسته باشد.

براساس گزارش شبکه خبری 'راپلر'، آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی اعلام کرد این فرد پیش از این نیز به عنوان مدیر روابط عمومی در مرکز توسعه شهر باتم خدمت کرده و به احتمال زیاد به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

'آرماناتا نصیر' سخنگوی وزارت امور خارجه اندونزی نیز تایید کرد که این کشور در حال تحقیق در مورد پیوستن این فرد به داعش است و سفارت اندونزی در ترکیه در جستجوی محل مخفی شدن 'ویووهو' است.

وی که به عنوان مدیر خدمات این مرکز اندونزی نیز خدمت کرده و دارای سه فرزند است برای انجام مناسک حج مرخصی گرفت، اما پیش از این سفر، تمام اموال خود را فروخت و از حج به اندونزی بازنگشت.

ازسوی دیگر اندونزی روز سه شنبه اعلام کرد 119 نفر از شهروندان این کشور پس از تلاش برای عبور از مرز ترکیه و پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه از این کشور اخراج شده اند.
آر ماناتا نصیر گفت: 'همه این افراد که دستگیر می شوند، تهدید امنیتی برای اندونزی بشمار می روند'.

آژانس ملی مبارزه با تروریسم اندونزی براساس گزارش شبکه خبری 'ای.بی.سی' استرالیا اعلام کرده است 76 نفر از شهروندان این کشور از سوریه بازگشته اند، اما این رقم می تواند بیشتر باشد.

'آگوس سوریا' عضو ارشد این آژانس، گفت: 'اندونزی بیش از حد بزرگ است و آمار دقیقی از کسانی که از سوریه بازگشته اند وجود ندارد، ما نمی توانیم در مورد خروج آنها خیلی نظارت کنیم.'
برخی آمارها نشان می دهند 52 اندونزیایی تروریست در سوریه کشته شده اند، حالی که چهار نفر از این افراد در بمب گذاری انتحاری به هلاکت رسیده اند.

در همین حال دو مرد اندونزیایی از باتم که برای سفر به سوریه از طریق سنگاپور برنامه ریزی کرده بودند، بازداشت شدند.

این دو روز گذشته به زندان زادگاه خود در 'پکانبارو' در استان ریائو منتقل شدند.
برخی اطلاعات نشان می دهد بیش از 700 نفر از تروریست های اندونزی در واحد مالایی زبان گروه تروریستی داعش با عنوان 'کتیبه نوسانتارا' در حال عملیات تروریستی هستند.

خبرگزاری آنتارا نیز امروز از دستگیری 7 شهروند دیگر این کشور در ترکیه به اتهام همکاری با داعش و در آستانه اجلاس سران 'جی 20' خبر داد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان