arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۶۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

تیم ملی ایران و آرامش از دست رفته !

سرمربی ای که باید به فکر برنامه های تمرینی باشد و تیم اش را برای بازی های مقدماتی جام جهانی آماده کند این روزها تا ساعت 1:30 پای برنامه نود می نشیند که ببیند کسی علیه اش حرف می زند یا نمی زند و وقت قابل توجهی را صرف تنظیم بیانیه می کند. این بدترین اتفاق برای تیم ملی است که سرمربی وقتش را نه برای حریفان که برای رو به رو شدن با مشکلات مدیریتی صرف کند. ازاین بدتر نمی شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرمربی تیم ملی آرامش ندارد. او شاید از زمان حضورش در ایران که نزدیک به 5 سال هم هست درگیری های لفظی کم نداشته اما او امروز در عجیب ترین تقابل اش قرار دارد. تقابلی که آرامش را از سرمربی تیم ملی می گیرد و به دنبال این اتفاق آرامش تیم ملی هم گرفته می شود. کارلوس کی روش طی هفت روز گذشته 2 بار بیانیه داده ، 3 بار مصاحبه کرده و در همه این ها یا به اسدی حمله کرده و یا جواب او را داده است. علی رضا اسدی ؛ دبیرکل فدراسیون فوتبال که شاید نمی خواست درگیری هایش با سرمربی تیم ملی عیان شود اما در برنامه 90 از مشکلات این دو نفر رونمایی و کار به اینجا کشیده شد.
 
آنچه درگیری کی روش و اسدی را عجیب می کند جایگاه این دونفر در اساسنامه و فدراسیون فوتبال است. علی رضا اسدی طبق اساسنامه نفراول اجرایی فدراسیون فوتبال است و به همین دلیل باید در نهایت هماهنگی با سرمربی تیم ملی باشد.نه اینکه او خودش را با سرمربی تیم ملی هماهنگ کند که پست این دونفر ایجاب می کند برای آرامش تیم ملی در هماهنگی کامل باشند. اسدی از نظر اجرایی حامی اول تیم ملی باشد و کی روش به عنوان کارفرما با اسدی هماهنگ باشد اما به دلیلی کاملا مشخص این اتفاق نیافتاده و آرامش تیم ملی را به خطر انداخته.
 
علی کفاشیان مدت هاست که در فدراسیون فوتبال تعامل با سرمربی را به عهده گرفته است. رییس فدراسیون فوتبال کمی قبل تراز تغییر دبیرکل مسوول مذاکره با کی روش شد و حتی در تمدید قرارداد سرمربی نقش اصلی را ایفا کرد. این تغییر شرح وظایف که توسط رییس فدراسیون فوتبال رقم خورد عملا دبیرکل را از ماجرا خارج کرد. در دوره حضور مهدی محمدنبی به عنوان دبیرکل مشکلی در این زمینه وجود نداشت چون دبیرکل خود را با فدراسیون فوتبال هماهنگ می دید.
 
با برکناری مهدی محمد نبی و جایگزینی اسدی همه چیز تغییر کرد. همینطور که بارها رسانه ها تحلیل کرده اند علی رضا اسدی گزینه مورد نظر وزیر ورزش برای دبیرکلی فدراسیون فوتبال بود. فردی که قراربود سیاست های وزیر ورزش را در فدراسیون فوتبال پی گیری کند. سیاست های ضدفساد در فوتبال که پی گیری هم شد. اما یکی از اختلاف نظرهای عمیق میان فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش ، کارلوس کی روش است.
 
البته شاید بشود گفت که مهمترین اختلاف نظر در مورد سرمربی است. وزیر ورزش به کنترل شدید روی مردپرتغالی اصرار دارد وکفاشیان ظاهرا اعتقادی به این شیوه ندارد. این اختلاف نظر تا قبل از حضور اسدی در فوتبال مشکلی خارجی برای فدراسیون به حساب می آمد اما در حال حاضر به یک مشکل داخلی تبدیل شده . اسدی هم نظر با وزیر می خواهد کی روش را با ابزار فوتبالی کنترل کند و سرمربی خیلی زیر بار حرف های دبیرکل نمی رود چون با رییس طرف است.
 
این اتفاق فارغ ازاینکه مقصر کیست آرامش را از تیم ملی گرفته . چون می شود گفت که کی روش مقصر است چون باید به دبیر کل پاسخگو باشد و نیست یا می شود گفت که کفاشیان مقصر است که شرح وظایف جدید برای خود تعریف کرده و حتی علی رضا اسدی که نمی تواند با رییس کنار بیاید و شرح وظایف اش را پس بگیرد و ماجرا را از طریق سرمربی تیم ملی پیگیری می کند.
 
این مشکل آرامش را از تیم ملی گرفته و عجیب ترین مشکل 5 سال حضور کی روش در ایران است چون از داخل فدراسیون فوتبال و به خاطر ناهماهنگی ها آرامش تیم ملی سلب می شود. دراصل برای رسیدن به هدفی که معلوم نیست به دست می آید یا نه تیم ملی تحت فشار قرار گرفته. کی روش می خواهد ازحق اش دفاع کند ، دبیرکل می خواهد حرف اش را به کرسی بنشاند و کفاشیان انگار عنان کار رااز کف داده است . نتیجه این ماجراها می شود بیانیه های سرمربی . سرمربی ای که باید به فکر برنامه های تمرینی باشد و تیم اش را برای بازی های مقدماتی جام جهانی آماده کند این روزها تا ساعت 1:30 پای برنامه نود می نشیند که ببیند کسی علیه اش حرف می زند یا نمی زند و وقت قابل توجهی را صرف تنظیم بیانیه می کند. این بدترین اتفاق برای تیم ملی است که سرمربی وقتش را نه برای حریفان که برای رو به رو شدن با مشکلات مدیریتی صرف کند. ازاین بدتر نمی شود.
برچسب ها: تیم ملی ، کی روش
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
0
2
بايد آشتي بين اين دو ايجاد شود و آرامش به تيم ملي
آقاي كفاشيان بايد اين كار را انجام دهد
نظرات بینندگان