arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۶ - ۰۳ آبان ۱۳۹۴

شهرداری برای آب گرفتگی خیابان ها چه کرد؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هفته پیش بود که باران پاییزه، چهره تهران را دگرگون کرد و باعث آبگرفتگی زیادی در سطح شهر شد. برخی از اعضای شورای شهر گفتند عامل اصلی این موضوع، عملکرد شهرداری است که خاک و سطوح خیابانها را با سیمان و آسفالت پر کرده و باعث شده زمین نفوذناپذیر باشد.
اکنون شهردار منطقه ۲۰ (شهرری) که در جنوبی ترین بخش تهران قرار دارد و طبعا به واسطه شیب شمالی-جنوبی شهر، بیشترین میزان آبهای سطحی را از سایر مناطق تهران دریافت می کند گفته شهرداری چاه های زیادی را برای جذب آبهای سطحی حفر کرده است.

منصور کتانباف در این باره گفت گفت: به دنبال شناسایی نقاط آب گیر، از ابتدای سال تاکنون، بیست چاه جذبی در معابر و محل های شناسایی شده ری، با هدف ساماندهی بارندگی های فصلی حفر شده است.
کتانباف ضلع شمال حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، خیابان شهید رجایی و میدان بروجردی را از جمله محل های حفاری چاه جذبی برشمرد و گفت: پیش از این نیز در زمان بارش های فصلی با آماده باش نیروهای امورشهری مشکل آب ماندگی این محل ها به سرعت رفع می شد که با این اقدام شاهد بحران های مقطعی و کوتاه مدت نیز نخواهیم بود.
او با اشاره به اینکه منطقه 20 به عنوان جنوبی ترین منطقه پایتخت محل سرریز آب های سطحی از شهر تهران است و موقعیت حساسی دارد، گفت: نظارت بر لایروبی کانال های سرخه حصار، فیروزآبادی، بهشتی، یاخچی آباد، ماندگاری، بازیافت و مخازن صالح آباد و کانال های فرعی در سطح منطقه از دیگر اقداماتی است که به منظور مدیریت بارش های فصلی و رفع آبگرفتگی های احتمالی به صورت مستمر انجام می شود.
شهردار شهر ری با تاکید بر عدم تخلیه زباله در جریان آب های سطحی، خواستار مشارکت شهروندان مناطق 22 گانه شد و گفت: امسال با بهره برداری کامل از کانال کمکی سرخه حصار واقع در جنوب شرق منطقه، در مدیریت آب های سطحی شرق پایتخت مشکلی نخواهیم داشت.

 

نظرات بینندگان