arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۴

بيانيه ارتش سوريه درباره پيشروي نيروهاي اين کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرماندهی کل نیروهای مسلح سوریه با صدور بیانیه ای از پیشروی گسترده نیروهای این کشور در استان های حلب، حماه و لاذقیه خبر داد. 

به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، سخنگوی نیروهای مسلح سوریه گفت: یگان های نیروهای مسلح در شهر المنصوره در استان حماه پیشروی کردند و پانزده تروریست را به هلاکت رساندند. چهار خودروی مجهز به تیربار و پنج نفربر در این منطقه منهدم و یک خودروی زرهی به غنیمت گرفته شد. 

وی افزود: نیروهای مسلح در استان لاذقیه توانستند به طرف منطقه جب الاحمر، سلمی و مناطق کوهستانی اطراف آنها پیشروی کنند و سیصد تروریست را به هلاکت برسانند. نیروهای مسلح با همکاری نیروهای دفاع مردمی کنترل روستاهای ابلاس، تل الزهمول، الدباغات، تله الشهید، الوضیحی، القداره، کفرعبید، الحویجه، الصبیحیه و السابقیه را در جنوب استان حلب در دست بگیرند. نیروهای مسلح در شرق استان حلب هم روستاهای الجابریه، بقیجه، الناصریه و السبعین را به کنترل خود درآورند و یک انبار مهمات و سلاح را در میدان الخطیب در جنوب حلب منهدم کردند. 

عملیات موفقیت آمیز نیروهای مسلح و تلفات سنگین گروه های تروریستی باعث از بین رفتن روحیه تروریست ها و فرار تعداد زیادی از آنها به مرزهای ترکیه شده است. 

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش با همکاری نیروی هوایی به عملیات موفقیت آمیز خود علیه مخفیگاه ها و تجمعات گروه های تروریستی در غوطه شرقی و استان های حمص، حماه، لاذقیه و حلب ادامه می دهند.

نیروهای ارتش سوریه توانستند منطقه المجبل را در حرستا آزاد کنند و در خطوط دفاعی گروه های تروریستی در شهر نوله در منطقه غوطه شرقی نفوذ کنند و شماری از تروریست ها را به قتل برسانند. نیروهای ارتش اعضای یک گروه تروریستی را که در تلاش برای نفوذ به منطقه زقاق در شرق استان درعا بودند به هلاکت رسانیدند و سنگرهای آنها را در منطقه عثمان در شمال استان درعا منهدم کردند. نیروهای ارتش با همکاری نیروهای دفاع مردمی در استان حمص کنترل مناطق الاذاعه، غربال، القناطری، الحاره و تیرمعله را به دست گرفتند.


منبع:خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان