arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

لاریجانی:پس از سخنرانی رهبری سعودی ها رفتار خود را اصلاح کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در طول سال‌های رهبری مقام معظم رهبری، امنیت و توسعه علمی و فناوری با حمایت‌ها و توصیه‌هایشان به جلو پیش رفته است و ایشان مورد قبول همه گروه‌های اجتماعی و سیاسی هستند.

علی لاریجانی در یادواره 232 شهید گرمسار گفت: رهبری مقام معظم رهبری برای ما افتخار است. همه احساس می‌کنند پدری دردمند و بلندنظر بالای سرشان حضور دارد.

وی ادامه داد:‌ در حادثه منا که بهترین مردم ما با سختی از دنیا رفتند و مسئولان سعودی به جای دلداری دهن کجی کردند، پس از سخنرانی افتخارآفرین مقام معظم رهبری سعودی‌ها متوجه شدند اگر در این مساله تعلل کنند پاسخ دردناکی دریافت خواهند کرد، از این رو رفتار خود را اصلاح کردند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در شرایط فعلی در چند مصاف قرار داریم، گفت: 12 سال بود که درگیر مساله هسته‌ای بودیم، در حالی که می‌شد 10 سال قبل، مذاکرات هسته‌ای به نتیجه برسد اما زورگویی غرب مانع از حل پرونده هسته‌ای شد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در فتوای خود تولید و نگهداری سلاح هسته‌ای را منع کرده‌اند، گفت: کشورهایی که از حرکت ایران به سمت بمب هسته‌ای اظهار نگرانی می‌کنند خود بزرگترین زرادخانه‌های هسته‌ای را در اختیار دارند. ایران نه دیروز، نه امروز و نه فردا دنبال بمب هسته‌ای نخواهد بود.

لاریجانی با بیان اینکه در ساخت سلاح شیمیایی توانمند هستیم اما هرگز چنین بمبی را نساختیم، گفت: ایران سلاح شیمیایی را با وجودی که تولید آن آسان بود را به دلیل نظر بزرگان دین و صلح‌طلبی ملت نساخت.

وی با اشاره به برداشته شدن گام اول در اجرای توافق نامه هسته‌ای بین ایران و 1+5 گفت: روز گذشته اتحادیه اروپا، رییس جمهور آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گام نخست را برای اجرای برجام برداشتند. صبوری ملت موجب موفقیت ایران در حفظ دانش هسته‌ای و لغو کلیه تحریم‌ها شد. غرب مجبور است همه تحریم‌ها را لغو کند. اگر در لغو تحریم‌ها تعلل کند کارخانه غنی‌سازی هسته‌ای را می‌سازیم. امیدوارم غرب در آزمون برجام قبول شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به سیاستمداران غربی هشدار داد: اگر در مسیر تعهدات‌تان درست عمل نکنید پاسخ درشتی خواهید دید.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش شرایط اقتصادی را سخت و کندکننده دانست و افزود: در حال عبور از شرایط سخت اقتصادی هستیم. مشکل کشور معرفت و دانش و نیروی انسانی نیست بلکه مشکل اقتصادی است. باید چند دهه وقت خود را صرف توسعه اقتصادی قرار دهیم. سرمایه گذاری در کشور یک مجاهدت از سوی مقام معظم رهبری تلقی شده است. استانداران دست جوانان و کارآفرینان را در سراسر کشور بگیرند و همه بخش‌های دولتی در خدمت تولید قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه مجلس اقتصاد مقاومتی را محور برنامه ششم توسعه قرار خواهد داد، گفت: اقتصاد مقاومتی موجب محوریت ایران در منطقه می‌شود. در اقتصاد مقاومتی تولید و صادرات باید مورد توجه جدی قرار گیرد و ما در مجلس اقتصاد مقاومتی را محور برنامه ششم توسعه قرار خواهیم داد.

رییس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه منطقه در شرایط بحرانی قرار دارد ادامه داد: یک جریان بدخیم تروریستی وظیفه اصلی خود را درگیری بین مسلمانان قرار داده است. در پشت صحنه بسیاری از قدرت‌ها از این جریان حمایت می‌کنند و به آن کمک می‌دهند.

وی با دفاع از عملکرد ایران در حمایت از عراق و سوریه گفت: کمک ایران به عراق در دفاع از عتبات عالیات یک وظیفه دینی و اسلامی است. همچنین دفاع ما از حریم حضرت زینب (س) یک وظیفه دینی است. ان‌شاالله در این مورد نیز پیروز خواهیم بود. پیروان اهل بیت جان خود را می‌دهند و هیچ کس نمی‌تواند بر آنان مسلط شود.

لاریجانی با اشاره به برداشته شدن گام اول در اجرای برجام گفت: زورگویی غرب مانع از حل پرونده هسته‌ای در 12 سال قبل شد. ایران طی این سال‌ها مجبور به مقاومت شد. این مقاومت باعث شد غرب بفهمد با ایران نباید با زبان زور صحبت کند. آنان در مذاکرات وقت‌گیر به دو نتیجه رسیدند، یکی پذیرش حفظ دانش هسته‌ای در داخل ایران و دوم لغو همه تحریم‌های اقتصادی علیه ایران. من از ملت به دلیل مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی تشکر جانانه می‌کنم.

رییس مجلس شورای اسلامی تاثیر تحریم‌های غرب بر ضد جمهوری اسلامی ایران را کندشدن سرعت توسعه اقتصادی به علمی ایران دانست.

منبع: ایسنا
برچسب ها: فناوری ، سعودی ، منا ، فاجعه
نظرات بینندگان