arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

ظریف: ایران به تصمیم مردم لبنان احترام می گذارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات لبنان تاکید کرد: هر تصمیمی که مردم و گروه های لبنانی در موردحل بحران ریاست جمهوری لبنان اتخاذ کنند،مورد احترام ماست.
 
روز یکشنبه اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان دیروز شنبه با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و گفت وگو کرد.
 
وزیر امورخارجه با اشاره به روابط متین دو کشور اظهار داشت: مناسبات تهران و بیروت همواره در حال توسعه است و امیدوار هستیم که با رایزنی های تجار و مدیران شرکت های اقتصادی دو کشور شاهد رشد روزافزون همکاری های تهران و بیروت باشیم.
 
وی با اشاره به تحولات جاری در سوریه گفت:افراط گرایی و تروریسم به ویژه گروه های تکفیری و داعش مخاطرات زیادی را برای مردم سوریه و منطقه به وجود آورده است.
 
ظریف خطرات تروریسم با تابعیت های مختلف که در سوریه پناه گرفته اند را علل افزایش ناامنی و سیل مهاجرت بی گناهان به سمت اروپا دانست و افزود:این تهدیدات روزافزون نیاز به همکاری مسوولانه همه کشورها دارد.
 
وی با اشاره به آخرین تحولات لبنان تاکید کرد:هر تصمیمی که مردم و گروه های لبنانی در خصوص چگونگی حل بحران ریاست جمهوری لبنان اتخاذ کنند، مورد احترام ماست.
 
ظریف درباره تحولات اسفبار ناشی از بمباران متوالی مردم یمن گفت: تحولات یمن راه حل نظامی ندارد و بمباران بی گناهان در این هفت ماه هیچ نتیجه و ثمری در برندارد.یمن بر اساس خواست مردم و گروه های مختلف یمنی با رجوع به منطق،عقل و گفتگوهای سیاسی بسوی امنیت و ثبات خواهد رفت.
 
«جبران باسیل» نیز با اظهار تاسف از فاجعه منا،از طرف دولت و مردم لبنان با دولت و مردم ایران ابرازهمدردی کرد و تسلیت گفت.
 
وزیر امور خارجه لبنان در مورد تحولات سوریه هم گفت: آثار و پیامدهای ناشی از تحولات جاری سوریه موجب افزایش روند مهاجرت به اروپا شده است، حتی این پدیده لبنان را نیز فرا گرفته است.
 
وی با تشریح آخرین تحولات لبنان اظهار داشت: چشم انداز تحولات لبنان بی تاثیر از رخدادهای منطقه و صحنه بین الملل نیست. لبنانی ها آثار اقدامات روسیه در سوریه را با رویکردی جدید ارزیابی می کنند.
 
باسیل ابراز امیدواری کرد که تجار لبنانی در مرحله گشایش ناشی از رفع تحریم ها گامهای بلندی را برای توسعه همکاری های بیروت-تهران بردارند.
 
جبران باسیل وزیر خارجه لبنان دیروز شنبه -25مهرما- به منظور شرکت در نشست مقدماتی کنفرانس امنیتی مونیخ به تهران آمد.لبنان بیش از 500 روز است که رییس جمهور ندارد.
منبع: ایرنا

نظرات بینندگان