arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

زمان حذف مدارس خشتی و گلی در کشور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از حذف مدارس خشتی و گلی طی دو سال آینده خبر داد.

مرتضی رئیسی  با بیان اینکه باید در کشور طی دو سال آینده، مدارس خشتی و گلی حذف شود، اظهارکرد: در سطح کشور 500 کلاس درس خشتی و گلی وجود دارد که بیشتر این کلاس ها در منطقه سیستان و بلوچستان است. به منظور استانداردسازی کلاس‌های درس خشتی و گلی به طور متوسط یک میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.

رئیسی با اشاره به اینکه در مناطق مرزی خراسان‌ شمالی 105 کلاس درس خشتی و گلی وجود دارد، یادآورشد: تاکنون عملیات تخریب و بازسازی 60 درصد از مدارس خشتی و گلی این استان با اختصاص 60 میلیارد ریال اعتبار شروع شده است. از مجموع 200 هزار کلاس درس فاقد سیستم حرارت مرکزی در سطح کشور حدود 64 هزار کلاس درس استانداردسازی شده است. طی سال جاری نیز 40 هزار کلاس درس مجهز به سیستم استاندارد حرارت مرکزی شامل پکیج و رادیاتور می‌شوند.

وی با بیان اینکه به طور متوسط هزینه استانداردسازی سیستم گرمایشی هر کلاس درس 70 میلیون ریال است، افزود: در مجموع به منظور استانداردسازی سیستم گرمایشی 40 هزار کلاس درس در مدارس کشور 3هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی با بیان اینکه استفاده از سیستم‌های تابشی در مدارس کشور به صورت موقت بود، ادامه داد: ایجاد سیستم گرمایشی حرارت مرکزی مدارس در اولویت این سازمان است.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان