arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۹ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴

دست خالی برانکو در پست هافبک کناری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جدا از مشکلات روانی ناشی از فقدان کاپیتان نوروزی، پرسپولیس در حیطه فنی هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و در آستانه دیدار با صبا در شرایط سختی گرفتار شده است.

 با وجود تعویق یکروزه مسابقه پرسپولیس- صبا برانکو احتمالا زیاد روی ملی‌پوشانش حساب نخواهد کرد چرا که مثل دفعه قبل که آنها در بازگشت از اردوی تیم ملی ناهماهنگ و ضعیف نشان دادند این بار هم شرایط ایده‌آلی نخواهند داشت. مهدی طارمی، رامین رضاییان، سوشا مکانی و امید عالیشاه حدود سه هفته دور از تمرینات پرسپولیس بوده‌اند که از این جمع رضاییان 90 دقیقه مقابل ژاپن بازی کرده و حتما امروز نیاز به ریکاوری دارد. طارمی و سوشا که یکی نیمکت‌نشین و دیگری سکونشین بودند قاعدتا آماده‌اند اما عالیشاه محروم است و نمی‌تواند مقابل صبا بازی کند.
 
از بدشانسی برانکو و پرسپولیس، در حالی که هادی نوروزی برای همیشه از جمع سرخ‌ها کوچ کرده و جایش در بال راست خالی است، فرشاد احمدزاده و امید عالیشاه دو بازیکنی که قابلیت حضور در پشت نوروزی را دارند نیز محروم هستند تا دست برانکو کاملا خالی باشد اما این تمام بدشانسی‌ها نیست چرا که میلاد کمندانی دیگر بازیکنی که قابلیت حضور در هافبک کناری را دارد همراه تیم امید به قطر رفته و بعد از شرکت در بازی‌های غرب آسیا تازه امروز صبح به تهران برمی‌گردد. کمندانی خسته و دور از تمرینات پرسپولیس با یک ریکاوری باید آماده دیدار با صبا باشد چرا که برانکو بازیکنی برای پست هافبک چپ ندارد اما باید دید پروفسور ریسک بازی دادن به این جوان را به جان می‌خرد یا نه.
 
همچنین جری بنگستون که حدود دو هفته دور از ایران بوده و در بازی‌های تیم ملی هندوراس شرکت کرده امروز از سفری دور و دراز به تهران برمی‌گردد و با یک جلسه تمرین آماده بازی صبا خواهد شد اما بعید است برانکو به این بازیکن میدان دهد چرا که علیپور را به عنوان مهاجم در اختیار دارد. همچنین نفراتی مثل نوراللهی، حاتمی، کفشگری، خالقی‌فر و حیدریه تازه از بند مصدومیت رها شده‌اند و هنوز آمادگی صد در صد ندارند که البته از این جمع احتمالا فقط نوراللهی در ترکیب اصلی بازی خواهد کرد و همین هم بر مشکلات می‌افزاید. به هر حال به نظر می‌رسد مهمترین معضل ترکیب پرسپولیس برای بازی فردا در هافبک‌های کناری باشد چرا که در روز محرومیت‌ عالیشاه و احمدزاده، کمندانی هم وضعیت خوبی نخواهد داشت و بازی دادن به او ریسک است. البته برانکو می‌تواند با بیرون گذاشتن کمندانی و بازی دادن به مسلمان و کامیابی‌نیا در هافبک راست و چپ و فرستادن کفشگری به میانه میدان تغییرات جدیدی را اعمال کند که احتمالش زیاد نیست.
 
حالت دیگر این است که رضاییان یک خط جلوتر رفته و در هافبک راست بازی کند و بابک حاتمی به دفاع راست برگردد. آنگاه از مسلمان یا کامیابی‌نیا می‌توان در پست هافبک چپ استفاده کرد که احتمال این تغییر هم زیاد به نظر نمی‌رسد، قاعدتا برانکو به ترکیب چهارنفره قبلی خود در خط دفاع شامل رضاییان- بنگر-نورمحمدی- انصاری دست نمی‌زند و برای کناره‌های خط هافبک به گزینه‌هایی چون کمندانی، مسلمان و حتی خالقی‌فر فکر می‌کند.

منبع: ایران ورزشی
نظرات بینندگان