arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۴

احضار وابسته نظامی انگلیس به وزارت دفاع روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
در پی انتشار اخباری مبنی بر اجازه یافتن خلبانان انگلیسی برای حمله به هواپیماهای نظامی روسی در عراق در صورت احساس خطر، وابسته نظامی سفارت انگلیس در مسکو برای ارائه توضیح در این باره به وزارت دفاع روسیه احضار شد.
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه در گزارشی اعلام کرد: وابسته نظامی سفارت انگلیس در مسکو به وزارت دفاع روسیه احضار شد و در یادداشتی که به وی تسلیم شد، از لندن درباره اخبار رسانه ها مبنی بر دستور نیروی هوایی انگلیس به خلبانان این کشور در عراق برای تیراندازی به هواپیماهای روسی در صورت احساس خطر توضیح خواسته شد.
بر اساس این گزارش، وابسته نظامی سفارت انگلیس در روسیه اعلام کرد که اطلاعی از این مساله ندارد و وعده داد که در آینده نزدیک پاسخ رسمی دولت انگلیس را به این درخواست روسیه ارائه کند.
«آلکساندر یاکوونکو» سفیر روسیه در لندن هم امروز به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت که سفارت روسیه در انگلیس با ارسال نامه ای به وزارت خارجه این کشور در مورد اخبار رسانه ها در مورد امکان حمله به هواپیماهای نظامی روسی در عراق توضیح خواسته است.
خبرگزاری ایتارتاس امروز از اجازه یافتن خلبانان انگلیسی برای حمله به هواپیماهای نظامی روسی در عراق در صورت احساس خطر خبر داد.
ایتارتاس روز یکشنبه نوشت: خلبانان انگلیسی و برخی کشورهای عضو پیمان ناتو در حال پرواز با جنگنده های تورنادو دستور یافته اند، هنگام عملیات در حریم هوایی عراق در صورت احساس خطر از سوی هواپیماهای نظامی روسی به هدف مورد نظر شلیک کنند.
این رسانه روسی با یادآوری مقاله روزنامه انگلیسی «دیلی استار» به نقل از منابع وزارت دفاع انگلیس خاطرنشان کرد: به خلبانان انگلیسی دستور داده شده است از نزدیک شدن به جنگنده های روسی در عراق کاملا پرهیز کنند.
بنا بر این گزارش، جنگنده های انگلیس در عراق به موشک های هوا به هوا مجهز می شوند و دستور دارند در صورت مورد تهدید قرار گرفتن از سوی جنگنده های روسی به آنها حمله کنند.
این رسانه روسی نوشت: انگلیس این تدابیر را پس از آن که وزرای کابینه این کشور در مورد اوضاع خاورمیانه هشدار دادند و روسیه را مقصر وضعیت پیش آمده در این منطقه دانستند، اتخاذ کرده است.
یک مقام انگلیسی در این باره به روزنامه «دیلی استار» گفت: زمانی که هواپیماها با سرعت مافوق صوت حرکت می کنند پهنه هوایی برای پرواز هواپیماها تنگ می شود و امکان برخورد هواپیماها به وجود می آید یا این که خلبان هواپیمای روسی ممکن است به اشتباه هواپیمای کشورهای دیگر را مورد هدف قرار دهد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: احضار ، سفارت ، سفیر ، خلبان
نظرات بینندگان