arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۹۳۶۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۶ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۴

10 فيلم پرفروش تاريخ سينماي جهان را چه کساني ساخته‌اند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جيمر کامرون کارگردان کانادايي، سال‌هاست که عنوان سازنده پرفروش‌ترين فيلم تاريخ سينماي جهان را از آن خود کرده است، از دوران «تايتانيک» تا «آواتار».

هر سال تعداد زيادي فيلم در جهان ساخته شده و به نمايش درمي‌آيد. برخي از اين فيلم‌ها به فروش بالايي دست مي‌يابند و برخي در گيشه شکست مي‌خورند. تنها نکته قطعي در اين بين اين است که مردم دنيا دوست دارند براي تماشاي فيلم‌ها به سينما بروند و چيزي نمي‌تواند مانع اين علاقه شود.

هيچ‌کس نمي‌تواند با قطعيت بگويد که اگر فيلمي از داستان خوب، بازي‌هاي مناسب و ايده جديدي برخوردار بود، فروش خوبي هم خواهد داشت. پيدا کردن يک ايده خوب براي ساخت فيلم و ترغيب مردم براي تماشاي آن همواره کار سختي بوده است، اما در اين ميان برخي از فيلم‌ها توانسته‌اند خيل عظيمي از مردم جهان را به سينما آورده و سود بسيار زيادي نصيب شرکت‌هاي فيلم‌سازي کنند.
فهرست زير 10 فيلم پرفروش تاريخ سينما را نشان مي‌دهد:

1 - «آواتار»
فيلم علمي تخيلي «آواتار» در سال 2009 به کارگرداني جيمز کامرون ساخته شد. داستان فيلم در نيمه قرن 22 ميلادي اتفاق مي‌افتد، زماني که انسان‌ها براي استخراج يک ماده معدني با ارزش به پاندورا در آلفاقنطورس رفته‌اند، اما در اين بين گسترش دامنه فعاليت انسان‌ها ادامه حيات ساکنين اين سياره را با خطر مواجه مي‌کند. اين فيلم با بازي سم ورتينگتون، زويي سالدانا و استفن لانگ، در سال 2010 جايزه گلدن‌گلوب بهترين فيلم درام را از آن خود کرد. «آواتار» با فروشي بالغ بر 2.788 ميليارد دلار پرفروش فيلم تاريخ سينماست.

2 - «تايتانيک»
دومين فيلم اين فهرست با 2.186 ميليارد دلار فروش، باز هم ساخته کارگردان مشهور سينماي هاليوود جيمز کامرون است. فيلم رمانتيک و حادثه‌اي «تايتانيک» با بازي لئوناردو دي‌کاپريو و کيت وينسلت در سال 1997 ساخته شد. کامرون علاوه بر کارگرداني کار نوشتن فيلم‌نامه و تا حدودي سرمايه‌گذاري براي اين فيلم را نيز برعهده داشت. اين فيلم روايت يک داستان عشقي خيالي در کشتي معروف تايتانيک است.

3 - «دنياي ژوراسيک»
فيلم ماجرايي تخيلي «دنياي ژوراسيک» ادامه سري فيلم‌هاي محبوب«پارک ژوراسيک» عضو تازه وارد پرفروش‌هاي تاريخ سينماست. اين فيلم که تابستان امسال در سينماهاي جهان به نمايش درآمد، توانست با فروشي بيش از 1.5 ميليارد دلار رده سوم پرفروش‌هاي تاريخ سينما را از آن خود کند. اين فيلم به کارگرداني کالين ترورو و با بازي ستارگاني همچون کريس پرت و برايس دالاس هاوارد، جزو معدود فيلم‌هايي است که در بازار آمريکاي شمالي بيش از 600 ميليون دلار فروش داشته است.

4 - «انتقام جويان»
ابرقهرمان‌هاي کتاب‌هاي مصور مارول در سال 2012 با حضور در فيلم «انتقام‌جويان» بيش از 1.5 ميليارد دلار نصيب سازندگان اين فيلم کردند. اين فيلم که تا پيش از اکران «دنياي ژوراسيک» سومين فيلم پرفروش تاريخ سينما بود، به کارگرداني جاس ويدون و بازي رابرت داوني جونيور، کريس اوانز، مارک روفالو، کريس همسورث، اسکارلت جوهانسون و ساموئل ال‌جکسون ساخته شد.

5 - «سريع و خشن 7»
هفتمين فيلم از سري فيلم‌هاي «سريع و خشن» در رده پنجم پرفروش‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما قرار مي‌گيرد. بسياري از کارشناسان يکي از دلايل فروش بالاي اين فيلم را مرگ ناگهاني و دلخراش پل واکر بازيگر سرشناس اين فيلم مي‌دانند. در اين فيلم به کارگرداني جيمز ون چهره‌هاي مشهوري همچون وين ديزل، جيسون استاتهام، کرت راسل و دواين جانسون بازي کرده‌اند. اين فيلم در مجموع 1.511 ميليارد دلار در سطح جهان فروخت.

6 - «انتقام‌جويان: عصر اولتران»
جاس ويدون نيز همانند جيمز کامرون دو فيلم را در فهرست ده فيلم برتر تاريخ سينما را کارگرداني کرده است. دومين قسمت از فيلم «انتقام جويان» با حضور ستارگاني همچون رابرت داوني جونيور و اسکارلت جوهانسون 1.398 ميليارد دلار فروش داشت. داستان اين فيلم ابرقهرماني درباره اتحاد شخصيت‌هايي مانند کاپيتان آمريکا، هالک، مردآهني براي مبارزه با يک هوش‌ مصنوعي به نام اولتران است که قصد دارد، نوع بشر را از ميان ببرد.

7 - قسمت دوم «هري پاتر و يادگاران مرگ»
قسمت دوم «هري پاتر و يادگاران مرگ» در سال 2011 به کارگرداني ديويد يتس ساخته شد. اين فيلم بر اساس کتابي به همين نام اثر جي‌کي رولينگ ساخته شده و هشتمين فيلم از سري فيلم‌هاي «هري پاتر» به شمار مي‌رود. در اين فيلم دنيل رادکليف در نقش هري پاتر، و روپرت گرينت و اما واتسون در نقش دوستان صميمي هري پاتر ران ويسلي و هرميون گرانگر به ايفاي نقش پرداختند. هشتمين قسمت از سري فيلم‌هاي «هري پاتر» 1.341 ميليارد دلار در سطح جهان فروش داشت.

8 - انيميشن «يخ زده»
«يخ زده» تنها انيميشني است که در فهرست 10 فيلم پرفروش تاريخ سينما قرار گرفته است. اين انيميش در سال 2013 و به کارگرداني کريس باک ساخته شد. «يخ زده» که با نام‌هاي ملکه برفي يا ملکه يخي نيز شناخته مي‌شود، يکي ديگر از انيميشن‌هاي موفق شرکت والت ديزني است. اين انيميشن برنده جايزه اسکار بهترين انيميشن در سال 2013 شد و در سطح جهان به فروشي بالغ بر 1.274 ميليارد دلار دست يافت.

9 - «مرد آهني3»
از قرار ابرقهرمانان باعث فروش بالاي فيلم‌ها در سطح جهان مي‌شوند. «مرد آهني 3» در سال 2013 ساخته و روانه بازار شد. اين فيلم ادامه فيلم‌هاي «مرد آهني» در سال 2008 و «مرد آهني 2» در سال 2010 است. رابرت‌ داوني‌جونيور که اين روزها درصدر پردرآمدترين بازيگران جهان در سال 2015 قرار گرفته، نقش اصلي اين فيلم را بازي کرده است. اين فيلم با کسب 1.182 ميليارد دلار در سطح جهان در رده نهمين فيلم پرفروش تاريخ سينما قرار دارد.

10 - «تبديل‌شوندگان : نيمه تاريک ماه»
سومين قسمت از فيلم «تبديل‌شوندگان» به کارگرداني مايکل بي در سال 2011 در سينماهاي جهان اکران شد. اين فيلم با بازي شايا لابوف دهمين فيلم پرفروش تاريخ سينما با فروشي برابر با 1.123 ميليارد دلار است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
1
1
اکثرش فیلمهای علمی تخیلی هست، فیلمهایی که دیدنش تو سینما جذابیت داره، فیلمهایی که برای اکثر افراد از سنین مختلف و سطح و طرز تفکر مختلف قابل درکه، فیلمهایی که عموم درکش میکنند.
نظرات بینندگان