arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۶۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۰ - ۳۱ تير ۱۳۹۴

برگزاری ۶ رزمایش در سال ۹۴

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت : نیروی زمینی برای سال ۹۴ ، شش رزمایش پیش بینی کرده است که در مناطق مختلف کشور برگزار خواهد شد .

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، امیر پوردستان در حاشیه دومین یادواره شهدای دانش آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) در جمع خبرنگاران افزود : این رزمایش ها که عمدتاً تخصصی هستند غالباً در مناطق جنوب شرق ، شمال غرب و جنوب غرب برگزار می شود .

وی خاطر نشان کرد : قرار است یکی از این رزمایش ها به صورت مشترک با بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار  تا ظرفیت عملیاتی و آموزش مناسبی به صورت مشترک بکار گرفته شود .

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد : در این رزمایش ها ما قابلیت هایمان را درصحنه ای واقعی به  نمایش خواهیم گذاشت و توانایی های رزمی خود را مطابق خواسته قرارگاه مرکزی خاتم ارتقا خواهیم داد .

امیر پوردستان درباره قطعنامه جدید شورای امنیت و احتمال محدودیت ها در توسعه موشکی کشورمان گفت:مواضع کلی نظام را فرمانده معظم کل قوا مشخص می کنند و متنی که وزیرخارجه در نشست 1+5 امضا کرد درحال بررسی است که  مصوبات آن تنها به بازدید از مراکز نظامی ختم نمی شود و منحصراً مربوط به مواردی است که در متن توافق آمده است .

وی تاکید کرد : اجازه بازرسی به هیچ فرد خارجی داده نمی شود  و حرفهای رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی اخیر حکایت از آن دارد که از توان نظامی ایران آگاهی ندارد اگر چه هرکسی علیه ایران تعرض می کند پاسخ کوبنده ای دریافت خواهد کرد .

 دشمنی آمریکا با ما عمیق و ریشه دار است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تقابل دولت ایالات متحده با نظام اسلامی در عرصه های منطقه و جهانی گفت: دشمنی آمریکا با ما عمیق و ریشه دار است و نمونه بارز آن درصحنه، نگاه به رژیم صهیونیستی، مقاومت منطقه ، ملت عراق ، سوریه و برخی مسائل جدی و اساسی است .

 امیر پوردستان در یادواره 1000 شهید دانش آموخته دانشگاه  افسری امام (ع) با اشاره به تهدیدهای اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه ارتش افزود: او غلط می کند که ارتش ایران را تهدید می کند، او ارتش ما را نشناخته است .

امیر پوردستان خطاب به رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: شما ارتش ایران را در دوران انقلاب محک زدید و هایزر و مستشاران خود را برای حمایت ارتش از رژیم شاه به ایران فرستادید اما مشاهده کردیدکه چگونه فرزندان ملت از امام خود تبعیت کردند.

وی یادآور شد: شما وقایع کردستان را امتحان و مشاهده کردید که چگونه زمانی که شما  از معاندان نظام حمایت می کردید، ارتش به عنوان فرزندان راستین ملت از نظام نوپای جمهوری اسلامی حمایت کرد و سپس امتحان خود را در جنگ تحمیلی 8 ساله پس داد .

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد : اگر کسانی علیه ملت ایران  و ارتش جمهوری اسلامی ایران تهدید کنند بدانند که ارتش آنان را سرجای خودشان خواهد نشاند و اگر تهدید خود را عملی کنند بدانند شروع کننده خواهند بود اما پایان آن دست خودشان نخواهد بود .

وی افزود: البته تهدیدکنندگان ایران  در هر جایی که باشند دنبالشان می کنیم و در هر سوراخی باشند آنان را  به سزای اعمالشان خواهیم رساند .

وی گفت : معلوم نیست که موسسات آینده پژوهی آمریکا که تعدادشان  به 2000موسسه می رسد چه کار می کنند و چرا اجازه می دهند برخی مسئولان این کشور مدام اشتباه و گزافه گویی کنند .

امیر پوردستان ادامه داد: برخی می گویند این سخنان مصرف داخلی در آمریکا  دارد اما واقعیت این است که برخی از این حرف ها در داخل کشور خودشان نیز مصرف داخلی ندارد .

برگزاری یادواره 1000 شهید دانشگاه  افسری امام علی (ع) ارتش

یادواره 1000 شهید دانش آموخته دانشگاه افسری امام علی (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران  در محل این دانشگاه برگزار شد .

 در این مراسم که فرمانده نیروی زمینی ارتش و جمعی از امرای ارتش ، خانواده های معظم شهیدان وایثارگران  حضور داشتند، امیر پوردستان در سخنانی صلابت و اقتدار امروز نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون خون شهدا دانست و گفت : امروز ادای دین عملی به شهدا، حرکت در مسیر و آرمانهای آن انسانهای والامقام برای پیشرفت همه جانبه کشور در عرصه های مختلف است .

وی افزود: تاریخ ، شاهدی بر جانفشانی ها و ایثارگری های فرزندان ملت در عرصه های نبرد سخت در برابر دشمنان بوده است که نمونه بارز آن ایثارگری و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام بویژه شهدای دانش آموخته ارتش در 8 سال دفاع مقدس است .

امیر پوردستان با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 خاطر نشان کرد : بی تردید امروز نیز اگر در یک طرف میز مذاکره  نماینده جمهوری اسلامی ایران  و در یک طرف نمایندگان شش قدرت جهانی روی یک میز به صورت مستمر مدتها مذاکره می کنند  به برکت خون شهداست .

فرمانده نیروی زمینی ارتش تاکیدکرد: شهدا در مکتب اسلام درس آموخته اند و آنان بخوبی در عمل نشان دادند که راه انبیاء و اولیا و حفظ نظام اسلامی در گروی از خودگذشتگی هاست بنابراین باید ما نیز در عمل پایبند به این انسان های خدایی باشیم  که از همه چیز خود برای بقا و حفظ نظام اسلامی گذشتند .

در ادامه این  مراسم  رئیس سازمان عقیدتی و سیاسی ارتش در سخنانی عزت و عظمت امروز ملت ایران را مرهون  خون شهدا دانست و گفت : اگر گاهی شاهد گزافه گویی برخی دشمنان نشانه دار ملت در جهان و سپس عقب نشینی آنان در مواضع خود هستیم به این علت است که آنان واقعیت های میدانی چالش با نظام جمهوری اسلامی را دریافته اند و می دانند که  حرفهای شان پوچ و توخالی است .

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: یکی از مهمترین راه های تبعیت از شهدا تبعیت از ولایت در شرایط سخت و آسان است چرا که آ‌نان با اشاره امام خود سیلی محکمی بر جهانخواران زمانه زدند و هیچوقت از آرمانشان کوتاه نیامدند .

در این مراسم تعدادی از امرای ارتش که در دوران دفاع مقدس مسئولیت های مختلفی برعهده داشتند به ذکر خاطره گویی و جانفشانی های رزمندگان اسلام در آن دوران پرداختند .

همچنین نماهنگ ها و تصاویری از دلاورمردی های نیروهای جان بر کف ارتش در دوران 8 سال دفاع مقدس برای حاضران  پخش شد .

در مجموع ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول دوران دفاع مقدس 48 هزار شهید و 126 هزار جانباز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .
نظرات بینندگان