arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۵۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۴

روايت تلخ يک داعشي عربستاني از زندان هاي مخوف آل سعود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 پايگاه خبري اخبارالساعه امارات روز سه شنبه در گزارشي به روايت تلخ يک عربستاني عضو گروه تروريستي داعش پرداخت که از شکنجه و تهديد و فشار رواني در زندان هاي دولت سعودي حکايت دارد که همراه با ديگر جوانان عربستاني براي فرار از اين وضعيت خود را از چاله به چاه انداخته است.

به گزارش شيعه نيوز، اين پايگاه خبري اخبارالساعه به نقل از 'مصعب المهاجر' قصه پيوستن خود به گروه داعش را اينگونه شرح مي دهد که چگونه در مدت 9 ماه با عبور از سه قاره و پنج کشور، شب ها و روزها را روي دريا و کوههاي خشک و صعب العبور و در گرماي طاقت فرسا سپري کرده تا خود را براي پيوستن به اين گروه به سوريه برساند.

مصعب مهاجرکه بنا بر اين گزارش يکي از اعضاي بارز داعش بشمار مي آيد همچنين در صفحه اختصاصي خود در شبکه اجتماعي توييتر، ماجراي پيوستن خود به داعش را بيان مي کند که چگونه همراه با 14 جوان عربستاني ديگر که همگي ممنوع الخروج و از سوي مقامات سعودي تحت تعقيب بوده و سال ها را در زندان هاي مخوف اين رژيم بسر برده اند، از اين کشور خارج شده است.

او مي گويد که دو مرتبه در سال هاي 1425 و 1427 هجري قمري به اتهام جهاد عليه آل سعود در زندان هاي طاغوت سعودي ها زنداني بوده و چندين سال را در زندان الحائر در نزديکي شهر رياض و زندان الطرفيه در مرکز القصيم در بند بوده است.

وي مي افزايد: در مدت هفت سالي که در زندان هاي سعودي تحت شکنجه بودم، معني ظلم و خشونت زندان بان هاي سعودي را به معناي واقعي کلمه با چشم خود ديده ام.

مصعب در عين حال حکومت آل سعود را تهديد مي کند که آنها را با دستان خودش به خاک مذلت خواهد نشاند.

وي بطور مفصل توضيح مي دهد که چگونه همراه با ديگر جوانان عربستاني به تنگ آمده از شرايط کشورش براي پيوستن به گروه داعش با تحمل 11 شبانه روز سختي، گرسنگي، تعقيب و گريز از چنگ نيروهاي مرزي در بيابان ها، عمق چاه ها، ميان کوهها و دره هاي صعب العبور، خود را به مرز يمن رسانده اند.

او مي گويد در حالي که برخي از ما زخمي شدند با طي فرسنگ ها پياده روي و دويدن در مناطق صعب العبور عربستان و سپس يمن، تلاش کرديم تا خود را از فضاي وحشتناک زندان هاي آل سعود برهانيم.

مصعب مهاجر در حالي که سعادت و خوشبختي خود را براي رهايي از فشارهاي رژيم سعودي در پيوستن به (به گفته او دولت اسلامي شام) داعش مي داند، با لحني تهديدآميز خطاب به خاندان آل سعود حاکم بر کشورش مي گويد: اي سرزمين وحي صبر کن به خدا قسم تو را ترک نمي کنيم و تو محبوب ترين سرزمين من هستي و اي سرزمين حرمين، ما بزودي باز مي گرديم.

او شرح مي دهد که چگونه هفته ها را مخفيانه در يمن مانده و سپس سوار بر قايق هاي کهنه و فرسوده، شب هاي تاريک را گرسنه و تشنه و با خوردن تنها يک بيسکوئيت و اندکي آب بر روي آب هاي بين المللي گذرانده تا خود را به سودان برساند که به گفته وي هر ساعت آن يکسال گذشته است در شرايطي که دولفين ها در چپ و راست جان آنها را تهديد مي کرده است.

وي مي افزايد: در سودان با برخي از دوستان خود مثل مقداد السوداني و طلحه السوداني همراه شده و با 16 عربستاني ديگر و با تحمل 13 روز گرسنگي، تشنگي، سرما، درد، مجروحيت و تهديد با يک خودرو مسيرهاي اين کشور را طي کرده است، او که از وضعيت زندان آل سعود به تنگ آمده، صبر و تحمل اين همه سختي و مشقت را از لطف خدا و جزء آيات الله مي داند.

او سپس مي گويد که در ليبي به دست گروه هاي تروريستي مخالف با گروه داعش اسير شده و پنج ماه در زندان بوده و سپس آزاد شده است و پس از آن با گذرنامه تقلبي به ترکيه و بعد به سوريه مي رود.

مصعب المهاجر که اکنون در کنار ديگر جوانان عربستاني رها شده از زندان هاي مخوف آل سعود، از اينکه به داعش پيوسته خوشحال است، آرزو مي کند که روزي براي فتح جزيزه العرب وارد جنگ شود.

پايگاه خبري اخبارالساعه امارات در پايان مي نويسد: قصه تلخ مصعب المهاجر يکي از دهها روايت تلخ اعضاي عرب و اروپايي است که هريک براي فرار از شرايط سخت امنيتي کشورشان به گروه تروريستي داعش پيوسته اند.

تفکر وهابيت و آموزه هاي ديني که علماي اين فرقه به خطا از دين استنباط کرده و در مدارس عربستان و بيشتر کشورهاي عربي آموزش داده و ترويج مي شود، برخي علماي کشورهاي عربي را به واکنش و اعتراض واداشته است تا جايي که بارها سيستم آموزشي و ترويج افکار تندروانه را مورد انتقاد شديد قرار داده اند.

کارشناسان مذهبي معتقدند که ترويج افکار تند مذهبي که ارتباطي با دين مبين اسلام ندارد در کنار ظلم و ستم نظام پادشاهي و نبود آزادي در کشورهاي عربي، عامل اصلي گرايش جوانان عرب به گروه هاي تروريستي مثل داعش و القاعده است.
نظرات بینندگان