arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

محاصره داعش در «فلوجه»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 ارتش عراق به همراه بسيج مردمي و عشائر اهل سنت، طي چند روز گذشته، پيشروي‌هاي مهمي در اطراف شهر فلوجه داشتند و بزودي اين شهر از 4 محور محاصره خواهد شد.

نيروهاي ارتش عراق به کمک نيروهاي بسيج مردمي (الحشد الشعبي) و نيروهاي عشاير اهل سنت منطقه در طول چند روز گذشته پيشروي‌هاي زيادي در مناطق شرقي و شمال غربي شهر فلوجه داشته‌اند.

نيروهاي ارتش عراق به کمک نيروهاي بسيج مردمي و نيروهاي عشاير اهل سنت منطقه در ادامه عمليات پاکسازي استان الانبار و کامل کردن حلقه محاصره شهر فلوجه، ساعاتي پيش (صبح امروز پنجشنبه) موفق شدند در درگيري با عناصر تروريستي داعش در مناطق «الفني» در «صقلاوية» واقع در شمال غرب شهر فلوجه، اين مناطق را بطور کامل پاکسازي کنند و اکنون در حال پيشروي به سمت مرکز صقلاوي هستند.

با پاکسازي منطقه مهم صقلاوية در آينده نزديک عناصر تروريستي داعش موجود در فلوجه بطور کامل از چهار محور محاصره خواهند شد.

محور اول: منطقه الکرمه واقع در شمال شرق فلوجه که نزديک به 80 درصد از منطقه در اختيار نيروهاي عراقي مي باشد.

محور دوم: منطقه الصقلاوية واقع در شمال غرب شهر الفلوجه که نيروهاي عراقي در حال تکميل پاکسازي منطقه مي‌باشند و در آينده نزديک شاهد پاکسازي منطقه خواهيم بود.

محور سوم: منطقه الثرثار واقع در شمال فلوجه که توسط نيروهاي ارتش عراق و نيروهاي سرايا السلام وابسته به جريان صدر، تقريبا بطور کامل پاکسازي شده است.

چهارم: منطقه عامرية واقع در جنوب شرق شهر فلوجه واقع شده است و در اختيار نيروهاي عراقي مي باشد.

درگيري شديد بين نيروهاي عراقي و عناصر تروريستي داعش در منطقه «الهياکل» واقع در غرب شهر فلوجه گزارش شده است.نيروهاي ارتش عراق به کمک نيروهاي بسيج مردمي تاکنون توانسته اند بر بخش اعظمي از منطقه (نزديک به 80 درصد ) منطقه سيطره پيدا کنند.

از سوي ديگر روز گذشته 35 تن از عناصر تروريستي داعش موجود در غرب منطقه «الکرمة» خود را تسليم نيروهاي سپاه بدر کردند.

نيروهاي عراقي با پاکسازي تقريبي مناطق الکرمة واقع در شمال شرق شهر الفلوجه، اکنون در حال پاکسازي مناطق و منازل از بمبهاي بکار گذاشته شده در منطقه هستند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان