arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۴

انصارالله: راه حل بحران يمن بايد صد درصد يمني باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 'علي العماد' نماينده جنبش انصارالله در ژنو تاکيد کرد: راه حل بحران يمن بايد صددر صد يمني باشد.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني نبأ، 'علي العماد' در يک گفت و گوي مطبوعاتي اظهار داشت: سازمان ملل متحد شوراي سياسي انصارالله را آماج حملات خود قرار داد و همين امر موضع جانبدارانه اين سازمان و ميزان تاثيرگذاري اش را در مسائل منطقه از جمله يمن نشان داد.

وي گفت: تحولات اخير يمن نشان داد که آمريکايي ها و سعودي ها در سازمان ملل نفوذ کرده و مراکز تصميم گيري در اين نهاد بين الملل را در اختيار دارند و همين موضوع از ضعف بيش از پيش سازمان ملل حکايت دارد.

وي افزود: جنبش انصارالله از نقش منفي سازمان ملل شگفت زده نشد زيرا ما نگرش روشني در مورد مواضع سازمان ملل در طي يک دهه گذشته داريم که بيانگر نقش ضعيف سازمان ملل در مورد ملتها و کشورها است.

وي خاطرنشان کرد: ما مي دانيم نقش واقعي در اختيار آمريکا است. آمريکا سرپرست بسياري از نهادهاي بين المللي است و هزينه آنها را تامين مي کند و همين امر باعث شده تا اين نهادها در بسياري از مواقع فقط يک نقش ظاهري داشته باشند.

'علي العماد' در مورد نقش 'اسماعيل ولد الشيخ ' فرستاده سازمان ملل در يمن گفت: او همانند مشورت هاي انجام گرفته در ژنو راه حل هاي ارائه شده از سوي رژيم سعودي در مورد يمن را در پيش گرفت.

او همچنين نسبت به جنايات جنگي صورت گرفته توسط اين رژيم در يمن تا کنون هيچ گونه واکنش و احساس مسووليتي از خود نشان نداده است.

وي ادامه داد: نهادهاي بين الملل به دنبال منافع مادي خود هستند. مشکل در درون ساختار تشکيل دهنده اين نهادها نهفته است. ما اگر نقش سازمان ملل در عراق و سوريه و کنفرانس هاي ژنو را به ياد آوريم متوجه خواهيم شد که نبايد به يک مقام بين الملل مانند اسماعيل ولدالشيخ دل ببنديم .

نماينده انصارالله در ژنو در پايان اظهار داشت: يمني ها بايد بدانند که راه حل بحران کشورشان صد در صد يمني است و جامعه بين الملل به دور از منافع ملت يمن درگير منافع خويشتن است. مصلحت يمن تنها توسط مردم و جريانهاي سياسي داخل کشور و نه هتلهاي رياض تحقق مي يابد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان